استاندار مازندران: دانشگاه ها؛ رمز تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده برای پیشرفت مازندران هستند

استاندار مازندران، گفت: برای رفع برخی چالش‌های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلات و تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده، به پژوهش‌های علمی و جهت دهنده دانشگاه‌های مازندران نیاز داریم. ‎ ‎

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، یوسف نوری در بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بر لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

استاندار مازندران در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، گفت: برای رفع برخی چالش‌های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد و تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده، به پژوهش‌های علمی و جهت دهنده دانشگاه‌های مازندران نیاز داریم. ‎

یوسف نوری بر لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، به ارایه راهکار‌هایی برای برقراری ارتباط مطلوب و تعامل بیش از پیش و کیفی میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های مازندران باید در فرآیند پیشرفت مازندران نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

وی به نقش نیروی انسانی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بدون برنامه نمی‌توان شاهد اعتلای استان در بخش‌های مختلف باشیم؛ تحقیقات دانشگاهی در تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده بسیار موثر است.

استاندار مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان مازندران، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی توسط دانشگاه برای ارتباط با صنعت، جامعه و مجموعه دستگاه‌های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهاد‌ها تاکید کرد.

عزیزالله گنجی، رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در این بازدید در خصوص توفیقات و برنامه‌های دانشگاه گزارشی ارائه داد.

یاد آور می‌شود؛ استاندار مازندران پیش از این بازدید؛ در نمازجمعه بابل شرکت داشت و با حضور مقام عالی دولت در استان، از فعالان اجرای طرح نور در شهرستان بابل قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.