سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان اعلام کرد افزایش ۴۰ درصدی ورودی شبکه آبیاری دشت گرمسار/پر شدگی ۶۹ درصدی سد مجن

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان از افزایش ۴۰ درصدی ورودی به شبکه آبیاری دشت گرمسار به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش قابل توجه ناشی از باز شدن دریچه‌های سد نمرود بوده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حمید احسانی اظهار کرد: امسال ورودی به شبکه آبیاری دشت بزرگ گرمسار در مقایسه با سال پیش از آن، به میزان ۳.۶۱ مترمکعب بر ثانیه افزایش داشته که این رشد مناسب به بهبود تامین آب در بخش‌های مختلف و از جمله کشاورزی در منطقه کمک کرده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان از کاهش درصد پر شدگی سد مجن تا ۱۰ اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال آبی در مهر ماه تا دهم اردیبهشت‌ ماه امسال، میزان پر شدن سد مجن به ۶۹ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ۷۵ درصدی میزان پر شدگی سد مجن در سال آبی قبل، شاهد کاهش پرشدگی این سد در شرق استان بودیم.

احسانی با بیان اینکه تراز نرمال سد مجن ۳.۴ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: میزان پر شدن سد مجن از ابتدای سال آبی تا ۱۰ اردیبهشت امسال ۲.۲۷ میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال آبی قبلی ۲.۴۹ میلیون مترمکعب بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به سد مجن براساس آخرین آمارها ۱۱۵ لیتر بر ثانیه بود که در مقایسه با سال قبل هیچ تغییری نکرده است.

وی خروجی لحظه‌ای از این سد در این سال آبی را ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام و اضافه کرد: میزان خروجی لحظه‌ای از سد مجن در سال آبی گذشته ۲۵۰ لیتر برثانیه بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.