ستاره والیبال فرانسه المپیک را از دست داد؟

نشریات فرانسوی از غیبت استفان بویه در بازی‌های المپیک به دلیل مصدومیت خبر دادند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، استفان بویه ستاره تیم ملی والیبال فرانسه که عضو آسیکو رسوویا ژشوف لهستان است دچار مصدومیت شدیدی شد و به نظر می‌رسد حضور در بازی‌های المپیک را از دست خواهد داد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی از جمله اکیپ، مصدومیت بویه شدیدتر از آن چیزی است که ابتدا تصور می‌شد و این بازیکن باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و این ممکن است به این معنا باشد که بویه را در المپیک نخواهیم دید.

فرانسه مدال‌ طلای والیبال مردان را در بازی‌های المپیک توکیو به دست آورد و در این دوره مدافع عنوان قهرمانی است. میزبانی مسابقات المپیک نیز مزید بر علت خواهد بود تا فرانسه را مدعی جدی قهرمانی در این دوره بدانیم. در غیاب بویه، احتمالا ژان پاتری مرد اول فرانسه در المپیک پاریس خواهد بود.

چه تیم‌هایی تاکنون به المپیک راه پیدا کرده‌اند؟

غیر از فرانسه میزبان، تاکنون صعود تیم‌های آلمان، برزیل، کانادا، ژاپن، آمریکا و لهستان به المپیک قطعی شده و ۵ تیم نیز بعد از پایان لیگ ملت‌ها بر اساس رتبه در رده بندی راهی بازی‌های المپیک می‌شوند.

تیم ملی والیبال ایران کار سختی برای حضور در بازی‌های المپیک دارد چون ایران در حال حاضر در رده پانزدهم جدول رده بندی جهانی FIVB قرار دارد و هفت تیم دیگر در رده بندی که می‌توانند به المپیک برسند و هنوز سهمیه کسب نکرده‌اند، بالاتر از ایران قرار دارند.

برای حضور در المپیک، ایران باید حداقل چهار تیمی که در رده بندی بالاتر او قرار دارد را باید پشت سر بگذارد و  امتیازات لازم را کسب کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.