اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز به نقل از راشاتودی، غول فناوری آمریکا یعنی شرکت اپل روز جمعه اعلام کرد که به درخواست دولت چین در پی نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی این کشور، چندین اپلیکیشن پیام رسان محبوب را از فروشگاه برنامه خود (اپ‌استور AppStore) حذف کرده است.

بلومبرگ گزارش داد که برنامه‌های واتس‌اپ WhatsApp و تردز Threads  متعلق به شرکت متا و همچنین سرویس‌های پیام‌رسان تلگرامTelegram  وسیگنال Signal دیگر برای دانلود در در چین در دسترس نیستند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز مدعی شد که برنامه “لاین” متعلق به یک شرکت کره‌ای برای کاربران چینی غیرقابل دسترس شده است.

این در حالی است که قبل از حذف این برنامه‌ها و پیام‌رسان‌ها، هیچ یک از آن‌ها به طور گسترده در چین استفاده نمی‌شد. در این کشور برنامه وی‌چتWeChat  که متعلق به شرکت تنسنت است، بیشتر از سایر برنامه‌ها توسط عموم مردم استفاده می‌شود.

اپل در بیانیه‌ای که روز جمعه برای رویترز ارسال شد، اعلام کرد که اداره فضای سایبری چین به دلیل مسائل امنیت ملی خواستار حذف این پیام‌رسان‌ها از اپ استور شده است، اما تاکید کرد که این برنامه‌ها در تمام فروشگاه‌های دیگر در دسترس هستند.

این غول فناوری مستقر در ایالات متحده خاطرنشان کرد که موظف است از قوانین کشورهایی که در آن فعالیت می کند پیروی کند، حتی اگر با آنها موافق نباشد.

در عین حال، سایر برنامه های متا مانند فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر همچنان برای دانلود در اپ استور چینی موجود هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.