فرماندار گلپایگان: کشت بهاره در گلپایگان ممنوع است

فرماندار گلپایگان گفت: امسال کاشت محصولات استراتژیک در شهرستان بیشتر از سال قبل بوده و باید مدیریت منابع آبی به گونه‌ای باشد که این محصولات از بین نرود ضمن اینکه کشت‌های بهاره ممنوع است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمدرضا عسگریان، امروز(دوشنبه، سوم اردیبهشت) در جلسه کارگروه کشاورزی، اظهار کرد: طی مدت اخیر اقدامات خوبی در اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح شهرستان انجام شده است ضمن اینکه اجرای طرح آبخیزداری مسکن مهر هم در دست اقدام است، با مدیریت روان آب‌ها می‌توانیم علاوه بر بهبود وضعیت آب‌های زیرزمینی از ظرفیت آنها در آبیاری محصولات کشاورزی هم استفاده کنیم، اما اجرای هرگونه طرح آبخیزداری باید با نظرات کارشناسی منابع طبیعی انجام شود.

وی به اجرای مصوبات جلسات تأکید و تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید تمام تلاش خود را برای اجرای الگوی کشت مناسب در مزارع کشاورزی به کار ببندد. گلایه‌هایی در سطح شهرستان برای تأمین کود وجود دارد، گرچه جهاد کشاورزی تلاش‌هایی کرده، اما کافی نیست، بنابراین لازم است با پیگیری‌های مستمر این مشکل حل شود.

فرماندار گلپایگان گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش بارش در گلپایگان در بالادست هم بارش‌ها کاهش داشته است پس باید بر اساس بدترین شرایط آبی تصمیم‌گیری کنیم که در تابستان دچار مشکل و تنش‌های آبی نشویم. شرایط آبی امسال اصلاً قابل مقایسه با سال گذشته نیست. ا

عسگریان یادآور شد: سال گذشته در اردیبهشت‌ماه چهار میلیون مترمکعب، در خرداد و آبان هر ماه سه میلیون مترمکعب آب زیست محیطی در رودخانه اناربار رهاسازی شد که بر اساس سند حق آبه از آورد داخلی شهرستان کم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.