مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: والدین نقش بسیار مهمی درآموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان دارند و با توجه به اینکه پایه‌های رشد روانی و اجتماعی کودکان در سال‌های اولیه پی ریزی می‌شود لذا تاثیرات آن بر روی فرزندان مادام‌العمر است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز و به نقل از قوه قضاییه، منوچهر رحمانی با بیان اینکه والدین نقش بسیار مهمی درآموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه‌های رشد روانی و اجتماعی کودکان در سال‌های اولیه پی ریزی می‌شود لذا تاثیرات آن بر روی فرزندان مادام‌العمر است.

وی گفت: این مهارت‌ها شامل توانایی‌هایی است که به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کند تا در مدت زندانی بودن سرپرست خانواده و موقعیت‌های گوناگون، به چه نحوی رفتار کند، به طوری که بتوانیم با دیگران برای حل مسائل پیش آمده در زندگی ارتباط مناسب و به دور از خشونت داشته باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز یادآور شد: به طور کلی ریشه رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان و بزهکاری‌های آنان را باید در سنین اولیه کودکی و در میان خانواده‌ها جستجو کرد و به همین دلیل لزوم آموزش‌های فردی برای خانواده‌های زندانیان یک ضرورت است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد و یکی از اولویت‌های انجمن تداوم برنامه‌های آموزشی و کاربردی برای خانواده زندانیان است.

رحمانی گفت: در فروردین ماه سال جاری حدود ۱۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش در کلاس‌های آموزشی مذکور شرکت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.