مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد بهره برداری از پروژه فاضلاب سیاه اسطلخ رشت تا پایان سال

مدیرعامل آبفای گیلان، از آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت خبر داد و تاکید کرد: تا پایان سال بخش عمده کار به پایان خواهد رسید و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علیرضا غیاثی امروز، ۲ اردیبهشت ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت، با بیان اینکه پروژه مذکور پل سیاه اسطلخ تا میدان جهاد را تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: طول پروژه ۹۲۰۰ متر و در اقطار ۲۰۰، ۲۵۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ از جنس پلی اتیلن است.

وی ارزش پروژه را ۱۲۰۰ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: تا پایان سال بخش عمده کار به پایان خواهد رسید و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به راه اندازی ایستگاه پمپاژ فاضلاب در میدان جهاد برای جمع آوری و پمپاژ فاضلاب منطقه رشتیان به سمت تصفیه خانه، تصریح کرد: پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب سیاه اسطلخ بلافاصله به این ایستگاه متصل و به تصفیه خانه پمپاژ می‌شود.

غیاثی از اتصال ۲۳۵۰ انشعاب به شبکه جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ خبر داد و گفت: جمعیت تحت پوشش این پروژه ۵۵۰۰ نفر است و در هر شبانه روز ۱۱۵۰ مترمکعب فاضلاب را جمع آوری به تصفیه خانه هدایت می‌کند.

وی در ادامه از اجرای ۶ پروژه مهم تصفیه فاضلاب در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۳۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده که در صورت تامین مالی، به بهره‌برداری خواهند رسید.

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز، از آغاز پروژه لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود خبر داد و تصریح کرد: رودخانه‌های رشت رگ حیاتی داخل شهر هستند و نقش مهمی در مباحث زیست محیطی دارند؛ قطعا لایروبی رودخانه‌ها به رفع آلودگی و کاهش بوی نامطبوع آن کمک می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.