مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران

تشکیلات نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلی برای تقویت روحیه معنویت و بصیرت و اخلاص است

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، سرهنگ پاسدار «سلامی» با بیان اینکه تشکیلات نمایندگی ولی فقیه در سپاه نعمت بزرگی برای آن نهاد مقدس به شمار می‌آید، گفت: این مجموعه محلی برای تقویت روحیه معنویت و بصیرت و اخلاص است که به واسطه حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوجود آمده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه با حجت الاسلام «بهرامی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا و سرهنگ «شهرام نوری» «معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا» با اشاره به تشکیل ۲۰ کارگروه در ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران اظهار داشت: در تلاش هستیم در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت با محوریت دستگاه‌های مشارکت کننده در دفاع مقدس فعالیت‌ها را برنامه محور پیش ببریم.
وی از تدوین برنامه‌های دفاع مقدس در حوزه دستگاه‌ها خبر داد و آموزش دو واحد درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها از اولویت‌ها دانست و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران مأموریت بزرگ محسوب می‌شود و نیازمند حمایت مسئولین ملی و استانی هستیم.
این مسئول با تأکید بر تشکیل مجمع خیرین دفاع مقدس در استان مازندران تصریح کرد: به زودی اولین جلسه مجمع برگزار خواهد شد.
سرهنگ سلامی با تأکید بر حوزه وقف و نذر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اذعان داشت: باید از این ظرفیت‌ها برای نگهداری و بهره برداری از ۵۰ یادمان شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استفاده شود.
این مسئول با تأکید بر تسریع در ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران تصریح کرد: باید این مرکز را هرچه سریعتر برای بهره برداری مردمی آماده کنیم.
وی حضور افسران جوان و راویان دفاع مقدس را موجب تقویت ارتباطات جوانان با مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برشمرد و تأکید کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس را به افسران جدید نیروهای مسلح منتقل کنیم.
این مسئول فعالیت در مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را مجاهدت دانست و افزود: این مرکز محلی برای مقابله با تهاجمات عظیم فرهنگی و جنگ ترکیبی به شمار می‌آید و ساخت این مجموعه جوانان ما را بیمه می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه تشکیلات نمایندگی ولی فقیه در سپاه نعمت بزرگی برای این نهاد مقدس به شمار می‌آید، گفت: این مجموعه محلی برای تقویت روحیه معنویت و بصیرت و اخلاص است که به واسطه حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوجود آمده است.
وی با تأکید بر اینکه سپاه پاسدارن جایگاه عظیم مردمی دارد و باید حفظ شود ودر راستای تقویت روحیه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت در این مجموعه باید تلاش کنیم.
سرهنگ سلامی با بیان اینکه بازدید ۳۰ هزار دانش آموز ازمرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در سال جاری هدفگذاری شده است، بیان کرد: همچنین بازدید ۳ هزار دانشجو و اساتید در این مجموعه برنامه ریزی شده است.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک ظرفیت فرهنگی است
حجت الاسلام والمسلمین «صمد بهرامی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران محلی برای انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به نسل امروز و آینده است، گفت: وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه در جنگ ترکیبی قرار داریم نباید کار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران روی زمین بماند و باید برای تکمیل و بهره برداری آن مجاهدت کنیم.
این مسئول با عنوان اینکه دشمن مهد کودک‌ها را مورد هدف قرار داده است و اعتقادات و باورهای دینی ما را زیر سوال برد، اذعان داشت: کار فرهنگی در این حوزه باید با جدیت پیگری شود و با فعال کردن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در این بخش اهداف محقق خواهد شد.
وی با تأکید بر عملیاتی کردن مباحث اعتقادی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یک ظرفیت فرهنگی و فضای معنوی است و مسئولین باید نسبت به تکمیل آن جدیت داشته باشند.
حجت الاسلام «عیسی رضایی» مسئول مشارکت در روحانیت دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ضمن ارئه گزارشی از اقدامات حوزه روحانیت بر لزوم شناسایی و حمایت از طلاب و روحانیون نخبه در عرصه‌های مختلف و هم افزایی با این اداره کل در راستای پیشبرد اهداف و مأموریتهای حوزه دفاع مقدس تأکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.