رئیس مجمع نمایندگان البرز مطرح کرد تأخیر وزارت بهداشت در تحویل دستگاه درمان سرطان استان البرز

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز گفت: دستگاه فوق پیشرفته گامانایف که می‌تواند به درمان انواع سرطان کمک کند در زمان مقرر به استان البرز تحویل نشده و با توجه به نیاز درمانی بیماران، بابت این تاخیر از وزارت بهداشت گله مند هستیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی حدادی  اظهار کرد: یکی از موضوعات در دست پیگیری مربوط به رفع نیازهای حوزه بهداشت استان در بخش تامین تجهیزات پزشکی و درمانی بیماری‌های سرطانی است، از این رو سال گذشته در خصوص اختصاص دستگاه گامانایف اقدام شده است.

وی افزود: امروزه دستگاه گامانایف در مجموعه بهداشت و درمان و در جراحی و درمان فوق پیشرفته سرطان نقش بسزایی دارد و در پایتخت هم مورد استفاده قرار گرفته که برای برخورداری استان از آن اقدام و در خصوص دریافت سهمیه پیگیری جدی صورت گرفته است.

منتخب حوزه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس دوازدهم ادامه داد: لذا در حالی که دستگاه گامانایف طبق اقدامات صورت گرفته سهم استان البرز بوده و بخش خصوصی هم در این زمینه سرمایه گذاری کرده است، اما متاسفانه هنوز دریافت نشده است.

وی افزود: از وزارت بهداشت گلایه داریم که چرا با گذشت زمان، این دستگاه که مورد نیاز استان بوده و استفاده از آن اتفاقات خوبی را در بخش درمان بیماران سرطانی استان می‌تواند در پی داشته باشد، وزارت بهداشت در تحویل این دستگاه تعلل دارد.

حدادی اظهار کرد: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان، تذکر جدی به وزیر بهداشت و مخصوصاً معاون درمان بهداشت و درمان دارم که چرا این دستگاه با توجه به زمانی که گذشته و به رغم قولی که داده شده بود، تحویل آن با تاخیر مواجه شده است.

منتخب مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در حالی که که این دستگاه به جهت نیاز بخش درمانی و با توجه به تراکم جمعیتی که استان دارد باید در موعد مقرر تحویل استان البرز می‌شد. اختصاص این دستگاه حق استان البرز بوده و حداقل باید دوماه قبل از سال جدید تحویل می‌شد.

وی درباره نیازهای دیگر استان در حوزه بهداشت و درمان گفت: در بخش بهداشت درمان یک موضوع مهم اساسی این است که در استان با کمبود پزشک متخصص مواجهه هستیم که باید این موضوع را پیگیری کنند و بر اساس قول‌هایی که داده شده، این نیاز استان البرز تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تامین و تکمیل بخش‌ها و تخت‌های بیمارستانی هم نیاز به توجه است که قطعا پیگیری کرده و امیدواریم طی جلساتی که با وزیر، در اردیبهشت ماه برقرار خواهد شد، این موارد را پیگیری و نتیجه و عملکرد مثبتی را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آذرماه سال گذشته از استقرار دستگاه گامانایف در بیمارستان امام علی(ع) کرج برای اولین بار در کشور خبر داده بود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.