مدیرکل کمیته امداد گلستان: بیش از ۸۳ هزار خانوار گلستانی زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند بیش از ۸۳ هزار خانوار گلستانی زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در حال حاضر ۸۳ هزار و ۴۲۲ خانوار زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد در استان قرار دارند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، عیسی بابائی صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ برای ۷۸ هزار و ۳۱۸ خانوار، مبلغ ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده‌ است.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در خدمت رسانی از سوی این نهاد، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌ها است که براین اساس میانگین ماهیانه مبلغ ۷۷ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

بابائی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک و یاری رساندن در امر معاش نیازمندان در شرایط موجود علاوه بر پرداخت مستمری به آنها خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض الحسنه و اشتغال زایی نیز به اقشار آسیب پذیر متناسب با نیازشان ارائه می دهد تا گره‌گشای مشکلات آنان باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: سرانه مستمری خانواده های یک‌نفره ۷۷۰ هزارتومان، دونفره ۱میلیون و ۹۰ هزارتومان، سه نفره ۱میلیون و۵۲۵ هزارتومان، چهارنفره ۱ میلیون و۹۶۰ هزارتومان و پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزارتومان می‌باشد که به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه هدف خود گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست و متقاضیان دریافت خدمات می‌توانند با مراجعه به سامانه سها درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.