طی سال گذشته: ♻️ بیش از ۲ هزار و یکصدنفر از اقشار مختلف جامعه با سختی فرایند تولید و شیوه های درست مصرف برق آشنا شدند

در سال گذشته و با برنامه ریزی های انجام شده در نیروگاه شهید سلیمی نکا بیش از 2 هزار و یکصدنفر از اقشار مختلف جامعه با سختی های فرایند تولید در نیروگاه ها و شیوه های مدیریت مصرف برق آشنا شدند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، سيدميثم عمادي رئیس اداره روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: آشنایی مردم با دشواری های فرایند تولیدبرق و تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ بهینه مصرف انرژی را دو رویکرد مهم روابط عمومی در برگزاری بازدیدها و حضور در مراکز آموزشی عنوان کرد و گفت: برق کالایی ارزشمند است که با هزینه بسیار زیاد و با سختکوشی کارکنان نیروگاه ها در شرایط آب و هوایی گرم تابستان، سرمای زمستان و با سختی و هزینه بسیار تولید می شود ولی متأسفانه در کشور ما متوسط مصرف انرژی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و برای جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی به موازات نیروگاه سازی، ضرورت فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف به شدت احساس مشود.

وی برگزاری بازدید و حضور در مراکز آموزشی را دو مسیر کارساز برای افزایش تعامل با آینده سازان جامعه و نشان دادن سختی فرایند تولیدبرق و آموزش راهکارهای مدیریت مصرف دانست و افزود: ما سعی کرده ایم در حد توان و امکانات خود، زمینه بازدید از نیروگاه را برای مراکز علمی، مدارس، نهادها و سازمانها و اقشار مختلف فراهم سازیم تا در کنار نشان دادن خدمات و تلاشهای بی وقفه کارکنان نیروگاه برای تولید پایدار انرژی و تأمین آسایش مردم، بتوانیم ضرورت و راه کارهای مدیریت مصرف را برای آحاد مردم جامعه تبیین نماییم.

در همین راستا سال گذشته بیش از ۱۴۸۰ نفر از گروه های دانش آموزی، دانشجویی، نهادها، دستگاه های اجرایی، اقشار و خانواده های کارکنان در قالب ۶۱ گروه از نیروگاه بازدید کردند.

عمادی همچنین از مدارس و مراکز آموزشی به عنوان بهترین بستر برای فرهنگ سازی و آموزش مدیریت مصرف یاد کرد و گفت: کودکان و نوجوانان از قدرت یادگیری و آموزش پذیری بالایی برخوردار هستند و میتوانند به عنوان سفیران مصرف بهینه برق در خانواده ایفای نقش نمایند و این فرهنگ را به سایر اعضای خانواده و نیز به نسلهای آینده منتقل کنند، لذا آموزش و پرورش بدلیل مهیا بودن بستر آموزش و در اختیار داشتن شمار زیادی معلم و متعلم، باید ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به کثرت تقاضای بازدید و عدم امکان پذیرش همه درخواستها بویژه تقاضای حضور دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در نیروگاه، پس از انجام هماهنگی های لازم در ۱۴ مدرسه و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای مازندران در تابستان حضور یافتیم و ضمن پخش مستند و کلیپ هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان صنعت برق حرارتی برای تولیدبرق و تأمین نیاز مشترکان شبکه، بر ضرورت و اهمیت مصرف درست تأکید و راهکارهای مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات اوج مصرف را برای بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان و مدیران و معلمان تشریح نمودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.