فرماندار تیران و کرون: تصادفات نوروزی در تیران و کرون ۳۳ درصد کاهش یافت

فرماندار تیران و کرون گفت: تصادفات نوروزی امسال این شهرستان در مقایسه با سال قبل ۳۳ درصد کاهش داشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علی محمدی‌کیا در گفت‌وگو اظهار کرد: در مدت طرح نوروزی یک مورد تصادف فوتی در صحنه در جاده‌های تیران و کرون اتفاق افتاد و سایر تصادفات جرحی و خسارتی نیز کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۲، شش نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های این شهرستان جان خود را از دست دادند، افزود: با انجام اقدامات نظارتی، ترافیکی و اصلاحات هندسی توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امسال شاهد کاهش ۳۳ درصدی مجموع تصادفات در این منطقه بودیم.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: دو ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده داران به تیران برای استراحت رانندگان و معرفی صنایع‌دستی روستایی این شهرستان فرصت خوبی برای کاهش خستگی و جلوگیری از واژگونی خودروها بود.

محمدی کیا اضافه کرد: نظارت‌های پلیس راه و فرهنگ رانندگان و قانون‌مداری آنان در کاهش حوادث نیز نقش داشته است.

وی همچنین به اسکان بیش از ۲۰۰۰ نفر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر از مراکز تاریخی و گردشگری بازدید و از خدمات رفاهی استفاده کردند.

فرماندار تیران و کرون، ادامه داد: تنوع گونه‌های گردشگری در تیران و کرون زمینه جذب مسافران زیادی به این منطقه را فراهم کرده و در تمام فصول سال این روند وجود دارد.

به گفته محمدی کیا، شرایط برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات نوروزی نیز فراهم و دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام نیز فعال هستند.

وی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مؤلفه‌های ارزیابی فرمانداری‌ها همین توسعه زیرساخت‌ها است که تیران و کرون در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه دوم در بین دیگر فرمانداری‌ها شده است.

فرماندار تیران و کرون توسعه اقتصاد گردشگری را یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی این منطقه بیان کرد و افزود: تسهیل شرایط سرمایه‌پذیری بخش خصوصی و مردمی برای فعالیت در حوزه گردشگری صورت گرفته و در اولویت مدیریت شهرستان قرار دارد.

محمدی کیا اضافه کرد: دستگاه‌های اداری باید با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص همکاری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.