مدیرکل محیط زیست البرز: تلفات جاده‌ای حیات وحش در تعطیلات نوروز نداشتیم

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: خوشبختانه از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تلف شدن گونه‌ای از حیات وحش در استان گزارش نشده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، مجید درگی  با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر حیات وحش در استان‌های مختلف است، اظهار کرد: خوشبختانه آمار تصادف جاده‌ای گونه‌ها در البرز در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار پایین است و تنها مشکل استان، تردد گونه‌ها از آزادراه تهران – شمال است.

وی توضیح داد: البته چون بخش عمده‌ای از آزادراه تهران- شمال از داخل تونل عبور می‌کند، مشکل جدی برای تردد حیات وحش ایجاد نمی‌کند.

این مسئول اضافه گرد: خوشبختانه از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تلف شدن گونه‌ای از حیات وحش در استان گزارش نشده است که نشان می‌دهد در کنار اقدامات پیشگیرانه محیط زیست، رانندگان نیز همکاری لازم را برای در رعایت سرعت استاندارد در مسیرهای تردد حیات وحش داشته‌اند.

این مسئول تصریح کرد: فصل بهار فصل رویش و زایش گونه‌های گیاهی و جانوری است و باید برای مراقبت و حفاظت از این گونه‌ها اقدام شود.

درگی اضافه کرد: بهار فصل زادآوری حیات وحش است و باید برای حفظ امنیت و آرامش حیات وحش طبیعت‌گردی آگاهانه باشد و با توجه به توصیه‌های محیط‌زیست از ایجاد هرگونه سرو صدا در مناطق حفاظت شده خودداری و همچنین از ورود خودرو به این مناطق و همچنین مناطق آزاد جلوگیری شود.

وی گفت: گردشگران و جوامع محلی در صورت مشاهده نوزادان حیوانات در طبیعت از برداشتن و انتقال آنها به خارج عرصه و یا تحویل دادن به کارکنان محیط زیست خودداری و محل را ترک کنند.

مدیرکل محیط زیست البرز افزود: ممکن است حیوانات با شنیدن بوی انسان وحشت کند و سراغ لانه و فرزند خود نیایند که این مساله می‌تواند باعث تلف شدن نوزاد آنان در لانه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.