فرماندار کرج: مسافران در حاشیه رودخانه کرج اتراق نکنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر سیلابی شدن رودخانه‌ها، از مسافران نوروزی که از جاده چالوس عبور می‌کنند، خواست در حاشیه رودخانه‌ کرج اتراق نکنند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،یحیی رمضانی روز دوشنبه ششم فروردین با تاکید بر ضرورت مدیریت بارش‌های فصلی گفت: این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال تردد در معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی و کاهش دید می‌شود که ضرورت دارد مدیران شهری از قبل تمهیدات لازم را برای هدایت آب های سطحی پیش‌بینی کرده باشند.

رمضانی با اشاره به صدور هشدارهای کشاورزی در پی کاهش محسوس دما در استان، گفت: دهیاران باید مرتب هشدارهای لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی  محصولات کشاورزی به روستاییان صادر کنند.

رمضانی با اعلام آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان، تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌ویژه راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش خواهند بود.

وی ادامه داد: خودداری از سفرهای غیر ضروری و در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات سفر و احتیاط تردد در معابر عمومی و جاده‌ها مورد تأکید است.

فرماندار کرج خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، لایروبی کانال‌ها و آب روها و فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مورد انتظار است.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌ها، افزود: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، توصیه اکید مدیریت بحران است.

فرماندار کرج در پایان از مسافران نوروزی خواست در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.