کوه زباله‌های الکترونیکی بلندتر شد

سازمان ملل اعلام کرد که جهان در حال شکست نبرد با زباله‌های الکترونیکی است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،کارشناس سازمان ملل پس از اینکه گزارشی نشان داد که تنها طی یک سال ۶۲ میلیون تن تلفن همراه و دستگاه در کره زمین دور ریخته شده است، گفت جهان در نبرد با زباله‌های الکترونیکی در حال شکست است و انتظار می‌رود این میزان تا سال ۲۰۳۰ یک سوم افزایش یابد.

زباله‌های الکترونیکی شامل اقلام دور ریختنی حاوی دوشاخه برق یا باتری است و می‌تواند حاوی مواد افزودنی سمی و مواد خطرناکی مانند جیوه باشدکه خطر زیست محیطی و بهداشتی است. این کالاها اغلب به راحتی قابل تعمیر نیستند. آنها به راحتی تبدیل به زباله می‌شوند و از این رو تولید جهانی زباله الکترونیکی در حال افزایش است.

افزایش کوه زباله‌های الکترونیکی سریع‌تر از افزایش تلاش‌های بازیافت این زباله‌های الکترونیکی است. در سال ۲۰۲۲، تولید سالانه زباله الکترونیکی در جهان به ۶۲ میلیون تن رسید که ۸۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است. تولید زباله‌های الکترونیکی سالانه ۲.۶ میلیون تن در حال افزایش است، به این معنی که می‌تواند در سال ۲۰۳۰ به ۸۲ میلیون تن برسد.

اکثر این زباله‌های الکترونیکی به خوبی مدیریت نمی‌شوند. کارشناسان سازمان ملل این افزایش را به عواملی ازجمله مصرف بیشتر، فقدان گزینه‌های تعمیر، چرخه عمر کوتاه تر لوازم الکترونیکی و زیرساخت ناکافی برای مدیریت زباله‌های الکترونیکی نسبت می‌دهند.

در سال ۲۰۲۲، حدود ۶۰۰ هزار تن پنل‌های فتوولتائیک دور ریخته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.