در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت تولید بیش از به ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در سال ۱۴۰۲ از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،ابوالفضل موتابها در تشریح میزان تولید انرژی الکتریکی خالص نیروگاه در ۱۲ ماه سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند، ۱۲ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۶۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از این میزان انرژی ۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۵۹۱  هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۲۵ هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار تولید شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با اشاره به رشد تولید انرژی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، ۲/۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، نیروگاه ۲۰۴۲ مگاواتی شهید رجایی قزوین به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، نقش مهمی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.