سفر ۲۵۱ گردشگر خارجی به گیلان/ ضریب اشغال ۶۷ درصدی تاسیسات گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۴۶ مسافر و گردشگر به استان خبر داد و گفت: ۲۵۱ گردشگر خارجی با ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی و عراقی به گیلان سفر کرده‌اند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، ولی جهانی امروز چهارم فروردین‌ ماه اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز سوم فروردین ۷۰۰ هزار خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان شده است.

وی از ورود ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۴۶ مسافر و گردشگر به استان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۳ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۲۵۷ نفر شب اقامت در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۶۷ درصد تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از حضور ۲۵۱ گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی و عراقی هستند.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت نظارت بازرسین قرار دارند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۰۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که نتایج بازدیدهای نظارتی شامل ۸۶ بازدید عادی، ۶۶ مورد تشویق، ۲۸ مورد تذکر و ۲ مورد اخطار کتبی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری گیلان افزود: بر اساس داده‌های آماری ۱۵۹ هزار و ۳۲۱ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.