مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز: البرز برای نخستین‌بار نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، استان البرز با نرخ بیکاری ۸.۳ درصد و کاهش ۱.۸ درصدی نسبت به زمستان سال گذشته، برای نخستین بار چهار فصل متوالی نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،عبدالله دارایی روز دوشنبه ۲۸ اسفند گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، خوشبختانه در زمستان سال جاری نرخ بیکاری ۸.۳ درصدی را تجربه کردیم و این در حالی است که با مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: فعال بودن واحدهای تولیدی و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان باعث شده تا البرز هفدهمین استان بیکار کشور باشد. نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال جاری با افزایش ۱.۱ درصدی به شاخص ۴۰.۵ رسیده است.

دارایی در ادامه افزود: در این راستا نسبت اشتغال استان با افزایش ۱.۷ واحدی به ۳۷.۱ رسیده است و این در حالی است که کشور در زمستان سال جاری نرخ بیکاری ۸.۶ درصدی و مشارکت اقتصادی ۴۰.۸ و نسبت اشتغال ۳۷.۳ درصدی را تجربه کرده است.

دارایی در ادامه گفت: به لطف خداوند متعال و همکاری دستگاه‌ها و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز برای نخستین بار نرخ بیکاری کمتر از متوسط کشوری را تجربه کرده و چهار فصل پیاپی در یک سال نرخ تک رقمی بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.