رئیس اتاق بازرگانی گلستان خبر داد: رشد ۵۰ درصدی صادرات در گلستان/ حضور ۱۴ هیئت سرمایه‌گذار خارجی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان با اشاره به آمار صادرات استان طی ۱۱ ماه گذشته، گفت: صادرات استان ۶۴۸ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی ۵۴ درصد و به ارزشی ۴۶ درصد رشد داشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز ، امیر یوسفی ظهر امروز، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اشاره به برنامه‌های اصلی اتاق بازرگانی با توجه به رسالتی که به عنوان مشاور سه قوه دارد، اظهار کرد: ما تمام فعالیت‌های خود را به نحوی برنامه ریزی کردیم که در جهت رفع مشکلات در رابطه با تشکیل کمیسیون‌هایی که در اتاق تشکیل شده، مدیران استانی و خارج از استان گام برداشته و آنها را همراهی کنیم.

وی با تاکید بر گسترش روابط با کشورهای همسایه، گفت: در طی این مدت زمان توانستیم میزبان ۱۴ هیئت‌های تجاری باشیم که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته و همچنین ۴ هیئت تجاری نیز از کشور خودمان به کشورهای‌های همسایه اعزام داشتیم که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه کشورهای قزاقستان، ترکمنستان برای ما دارای اهمیت بوده، گفت: در تیر ماه ۱۴۰۳ برگزاری نمایشگاه در رابطه با صنعت غذا در شهر عشق آباد در دستور کار است.

یوسفی در رابطه با کل صادرات استان طی ۱۱ ماه گذشته، توضیح داد: صادرات استان ۶۴۸ هزار تن به ارزش ۳۱۰ میلیون دلار ارزش صادراتی بوده که نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی ۵۴ درصد و به لحاظ ارزشی دارای رشد ۴۶ درصدی بوده است.

وی مهم ترین اقلام صادراتی را بدین شرح برشمرد و گفت: صادرات از استان ما به ۲۸ کشور شامل لبنیات، رب گوجه، ید، مواد شوینده، خرما، پسته، ماشین آلات، پای مرغ، مرغ، تخم مرغ، میگو، میوه و صیفی جات بوده که مقاصد صادراتی نیز کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، رومانی، روسیه و ارمنستان بوده اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان در مورد آموزش در اتاق بازرگانی، عنوان کرد: یکی از مواردی که صادر کنندگان با آن مواجه می‌شوند این است که دوره‌های آموزشی را نسبت به مسائل روز ندیده و آگاهی لازم را ندارند به همین دلیل تمام صادر کنندگان را به سمتی سوق دادیم که همه دوره‌های آموزشی را گذرانده تا بتوانند به بهترین شکل در این حوزه فعالیت کنند، به همین جهت طی یازدهم ماه گذشته ۹۲ دوره آموزشی با حضور ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر برگزار شد که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

یوسفی تعداد کارت‌های اتاق بازرگانی را ۷۵۰ فقره برشمرد و افزود: امسال ۱۹۵ فقره کارت صادر و تحویل داده شد، همچنین لازم به ذکر است ۴ هزار و ۶۵۰ گواهی مبدا نیز صادر شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به حوزه داوری در اتاق بازرگانی، گفت: شورای داوری ما توانسته است تعداد ۶ پرونده بین المللی که به اتاق ارجاع شده را حل کرده کند و علاوه بر آن موارد خارج استانی را نیز پیگیری کرده و در جهت رفع مشکل آن گام بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان با توجه به اهمیت منطقه آزاد در استان گلستان، عنوان کرد: تقاضا داریم هرچه سریعتر زیر ساخت‌ها آماده شود تا افرادی که برای سرمایه گذاری به استان می‌آیند را به سمت منطقه آزاد هدایت کنیم.

یوسفی با اشاره به حجم سفرهای هوایی در استان، افزود: استان گلستان به لحاظ تردد مسافر از استان‌های پر تردد است و اقداماتی جهت راه اندازی ایرلاین تخصصی در استان در دستور کار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.