ورود سامانه بارشی به قزوین

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: از بعدازظهر فردا دوشنبه ۲۸ اسفند تا روز چهارشنبه ورود و استقرار سامانه بارشی را در استان داریم که موجب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید با احتمال تگرگ می‌شود، برای این سامانه بارشی هشدار به رنگ نارنجی صادر شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز ، مریم بهروزی  اظهار کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا بعدازظهر فردا ۲۸ اسفند ماه، وضعیت جوی در استان نسبتاً پایدار است ولی از بعدازظهر فردا تا روز چهارشنبه، یکم فروردین ماه، ورود و استقرار سامانه بارشی را در استان داریم که به تناوب موجب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید با احتمال تگرگ می‌شود.

وی ادامه داد: برای این سامانه بارشی از دیروز ۲۶ اسفند ماه، هشدار به رنگ نارنجی صادر شده است، چرا که این سامانه لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی آب سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت را در پی دارد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: بنابراین توصیه به رعایت احتیاط لازم در رانندگی در جاده‌های درون و برون‌شهری، اجتناب از صعود به ارتفاعات و محکم کردن سازه‌های سبک داریم. به لحاظ دمایی برای امروز و فردا، ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه، تغییرات دمایی خاصی را نداریم.

بهروزی در پایان خاطرنشان کرد: شب گذشته آوج با دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر، خنک‌ترین نقطه استان بود و ظهر روز گذشته نیز سیردان و بوئین‌زهرا با دمای ۱۸ درجه سلسیوس، گرم‌ترین نقاط استان بودند. نوسانات شهر قزوین طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ و ۱۶ درجه سلسیوس ثبت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.