فرماندار تیران و کرون: توانمندسازی دانش‌آموزان در مدیریت فردی در اولویت مدارس قرار گیرد

فرماندار تیران و کرون گفت: توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان در مدیریت رفتارهای فردی برای کاهش استرس و اضطراب در اولویت مدارس قرار گیرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی محمدی کیا، امروز (دوشنبه، ۲۱ اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: استرس و اضطراب از جمله اختلالات روانی است که جمعیت زیادی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها گرفتار آن بوده و سلامت روحی و جسمی آنان را تهدید می‌کند.

وی توانمندسازی و مهارت افزایی برای مدیریت رفتارهای فردی از جمله استرس، اضطراب، ترس و ناامیدی را مهم خواند و افزود: این نگرانی‌ها در طول سال تحصیلی به ویژه فصل امتحانات افزایش یافته و بر تحصیل و موفقیت دانش آموزان تأثیر می‌گذارد.

فرماندار تیران و کرون از مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان خواست تا با همکاری شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای توانمندسازی دانش آموزان برای مدیریت فردی برنامه‌ریزی کنند و در اولویت مدارس قرار دهند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها نیز باید همین آموزش‌ها را بیاموزند تا نگرانی‌های فرزندان خود را افزایش ندهند و تیم اجرایی مدارس نیز برای کنترل استرس دانش آموزان و ایجاد امیدواری تلاش کرده و مهارت‌های لازم را بیاموزند.

به  اعتقاد محمدی کیا، با چنین اقداماتی امکان رشد توانمندی‌ها و استعدادهای دانش آموزان فراهم شده و در یک تعامل بین مدرسه و منزل امکان ایجاد امیدواری و موفقیت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تدوین برنامه جامع و چشم‌انداز روشن در این حوزه ضرورت دارد که در این خصوص از پتانسیل مردمی و کارشناسان بهره گرفته شود.

فرماندار تیران و کرون یادآور شد: این اقدامات مثل برنامه‌ریزی برای تمهیدات برگزاری امتحانات مهم بوده و دستاوردهای آن باید مورد تحلیل قرار گیرد.

محمدی کیا همچنین به فرآیند ارزیابی معلمان برای انتخاب معلم نمونه اشاره و اظهار کرد: روش‌های نوین و جدید در مدارس و در بین دیگر کارکنان گسترش یابد.

وی تجلیل از مقام شامخ معلمان را مستلزم جریان سازی دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی منسجم با بهره‌گیری امکانات دولتی و مردمی صورت بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.