نمایش کمدی «۹ ماه انتظار۳» در آستارا میلیاردی شد

نمایش کمدی «۹ ماه انتظار۳» به نویسندگی و کارگردانی «نیما رهایی» در شهرستان مرزی بندر آستارا با ۴۳ شب اجرا رکورد حضور مخاطب و همچنین تعداد اجراهای نمایش در استان گیلان را شکست.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،نمایش کمدی «۹ ماه انتظار ۳» کاری از گروه نمایشی سهند وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا که با نگاهی به مسائل و مشکلات موجود اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ازدواج و فرزند آوری در جامعه و با زبان تاثیرگذار طنز در آستارا به روی صحنه رفته بود، در طول مدت ۴۳ شب اجرا در شهر آستارا با استقبال بی‌سابقه مردم هنر دوست آستارا مواجه شد و بیش از ۱۳ هزار آستارایی از این نمایش کمدی لذت بردند.

نیما رهایی نویسنده و کارگردان نمایش کمدی «۹ ماه انتظار۳ » از هنرمندان شاخص نمایش‌های کمدی کشور و استان گیلان است و این نمایش با هنرمندی هنرمندان جوان و خوش ذوق آستارایی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به روی صحنه رفت و بازیگران تئاتر و نمایش کمدی آستارا در۴۳ شب با اجرای این نمایش طنز اجتماعی، صدها نفر را به تماشا نشاندند.

 

نمایش کمدی فوق از جمله فعالیت‌های ممتاز نیما رهایی به عنوان نویسنده و کارگردان در عرصه هنر طنز و نمایش بوده و طراحی صحنه و بهره‌گیری از هنر و خلاقیت بازیگران باتجربه و جوان از نقاط قوت این نمایش کمدی است.

یونس عدالت، اکبر فرهنگ، آرش ضارب، فرشاد حسینی، امیرحسین الهی، آرینا نمازی، غزاله فکری، آرش جوهری، هستی باقری اصل، مائده پورمیرزا، ابراهیم مهاجری، سهند رهایی، عباس آذریار، مریم فضلعلی زاده، مهسا قربانی، پریا مستعد، فریده رازدشت و رمیصا رزاقی در این نمایش و در دو پرده به عنوان بازیگر هنرنمایی می کنند و سهند رهایی به عنوان دستیار کارگردان، تارا مرتضوی به عنوان منشی صحنه، رامین بخشنده به عنوان تصویربردار، مهدی عزیزی و کلارا صفرنیا به عنوان مجری گریم، سید جلال حسینی و یاشین زارعی به عنوان طراح و اجرای دکور، سولماز زمردی فرد به عنوان طراح پوستر، امین دولتخواه به عنوان طراح لوگو تایپ، عباس صفری به عنوان مجری نور و صدا و سعید نیرومند به عنوان مسئول انتظامات از جمله دست اندرکاران این نمایش کمدی بودند.

 

نیما رهایی نویسنده و کارگردان نمایش کمدی ۹ ماه انتظار۳ که به بمب خنده آستارا معروف است در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه تماشاگران بزرگترین سرمایه هنرمندان تئاتر و نمایش‌های کمدی و طنز محسوب می‌شوند، اظهار کرد: مخاطبان سرمایه هنرمندان نمایش‌های کمدی در شهرستان مرزی بندر آستارا هستند که با استقبال از تمامی نمایش‌ها انگیزه مضاعفی برای هنرمندان ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به قدمت تئاتر طنز اجتماعی در آستارا، گفت: در شهرستان آستارا تماشاگران بعد از پایان نمایش با احساس خود با کارگردان و عوامل نمایش به گفت وگو می پردازند و بر همین اساس است که معتقدم تماشاگران نمایش های کمدی در آستارا بی نظیر هستند.

 

رهایی، تصریح کرد: شهرستان آستارا به پشتوانه تاریخ و فرهنگ دیرپایش از مردمی هنردوست و هنرپرور برخوردار است. این هنرمند استان گیلان افزود: همواره سعی کرده‌ام در اجراهای مختلف از ظرفیت نمایش های کمدی برای دادن پیام‌های اخلاقی و معرفتی و ارائه آموزه‌ها و آموزش‌های عمومی به مردم، استفاده کنم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و بیش از ۳۰۰ هنرمند در  انجمن‌های  مختلف فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا فعالیت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.