از امروز انجام می‌شود؛ عرضه خرمای تنظیم بازار در قم/ خرما کیلویی ۱۲۰ هزار تومان

مدیر سازمان تعاون روستایی قم، در خصوص زمان توزیع خرما و میوه شب عید، عنوان کرد: از روز شنبه ۱۹ اسفندماه خرمای با کیفیت در فروشگاه‌های کاسبین امین عرضه خواهد شد؛ همچنین از روز ۲۷ اسفندماه توزیع میوه در غرفه‌های عرضه آغاز می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مجید حمیدی مدیر سازمان تعاون روستایی قم در گفت‌وگو  اظهار کرد: جلسات هماهنگی کارگروه راهبری تنظیم بازار میوه شب عید و خرمای مورد نیاز مردم در ماه رمضان با حضور نمایندگانی از استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت از پاییز امسال تشکیل و اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان به عنوان مباشر اجرای طرح انتخاب شد.

وی ادامه داد: در کارگروه راهبری تنظیم بازار تامین و تدارک ۱۰۰ تُن سیب، ۲۰۰ تُن پرتقال مرغوب شمال و ۱۰ تُن خرمای مضافتی برای استان مصوب شد، افزود: مباشر طرح بالغ بر ۱۲۷ تُن سیب، ۲۲۰ تُن پرتقال و بیش از ۱۴ تُن خرما یعنی ۲۵ درصد بیش از سهیمه مصوب را تأمین و تدارک دیده است.

حمیدی تصریح کرد: میوه‌های خریداری شده در سردخانه‌های مورد نظر در بهترین شرایط ذخیره‌سازی و نگهداری می‌شود و کیفیت آن‌ها تا زمان عرضه حفظ خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی قم، در خصوص زمان توزیع خرما و میوه شب عید، عنوان کرد: از روز شنبه ۱۹ اسفندماه خرمای با کیفیت در فروشگاه‌های کاسبین امین عرضه خواهد شد؛ همچنین از روز ۲۷ اسفندماه توزیع میوه در غرفه‌های عرضه آغاز می‌شود.

وی از توزیع خرما در بیش از ۳۰ مرکز خبرداد و گفت: با شروع به کار غرفه‌های عرضه میوه از ۲۷ اسفندماه، خرما مضافتی در این غرفه‌ها نیز عرضه خواهد شد.

 

حمیدی یادآور شد: ۱۶ غرفه برای عرضه میوه در مرکز استان و تقریبا هفت غرفه برای توزیع میوه در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد پیش‌بینی شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی قم، تاکید کرد: استقرار غرفه در حوزه وظایف سازمان میادین میوه و تره بار است؛ اما اجرا و توزیع میوه به عهده اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان است.

وی در خصوص قیمت میوه تنظیم بازار شب عید، یادآور شد: ۴۸ ساعت قبل از توزیع بر اساس مصوبه کارگروه راهبری تنظیم بازار میوه قیمت‌گذاری‌ها اعلام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به تأثیر رقم و کیفیت خرما در قیمت این محصول، بیان کرد: خرمای با کیفیت مضافتی حدود ۲۵ درصد زیر قیمت خرده فروشی با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی قم، گفت: بر اساس دستورالعمل کشوری عرضه میوه ۱۵ درصد زیر قیمت خرده فروشی‌های بازار تکلیف شده که برای محصول خرما این میزان ۲۵ درصد کمتر از قیمت خرده فروشی‌ها جهت رفاه حال شهروندان عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.