فعالیت ۱۳ کارخانه و ۱۲۰۰ کارگاه تولید پوشاک در البرز

رئیس اتحادیه پوشاک کرج گفت: البرز با دارا بودن کارخانه‌های صنعتی و واحدهای کارگاهی تولید پوشاک، علاوه بر تامین نیاز استان تامین کننده شهرهای مجاور هم هست. با این ظرفیت و توانمندی‌ ویژه در بازار شب عید فراوانی پوشاک است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،میر اسماعیل صدیق در گفت وگو اظهار کرد: کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی قوی در استان البرز در حال فعالیت هستند که برای تامین نیاز بازار شب عید در ایام پایانی سال پوشاک با کیفیت، در طرح‌های مناسب و به سبک ایرانی تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

وی افزود: چون در اسفند ماه نسبت به ماه‌های دیگر خرید و استفاده از پوشاک توسط مردم بیشتر می‌شود، برای اینکه وضعیت بازار خرید در این ایام بهتر شود، فروش فوق‌العاده اعلام کرده‌ایم تا واحدهای صنفی در قالب این طرح با تخفیف بیشتری اجناس خود را در اختیار مردم قرار دهند. در طرح فروش فوق العاده با نظارت اتحادیه، واحدهای صنفی با اخذ مجوز اقدام به فروش فوق‌العاده می‌کنند.

صدیق ادامه داد: در طرح فروش فوق العاده، فروشگاه‌های پوشاک اجناس خود با ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت قبل به فروش می‌رسانند. به واحدهای صنفی تاکید شده که در فروش خود بیشتر به مشتری توجه کرده و خدمات بهتر و اجناس با کیفیت‌تری را ارائه کنند.

وی در ادامه گفت: اتحادیه در این ایام علاوه بر رصد بازار کیفیت اجناس و قیمت‌ها را بررسی و نظارت می‌کند. کیفیت‌ پوشاک عرضه شده در سطح عالی بوده و برندهای ایرانی با برند خارجی رقابت می‌کند. همچنین قیمت‌های پوشاک تولیدی به نسبت اجناس خارجی بسیار مناسب است.

رئیس اتحادیه پوشاک اظهار کرد: طی دو سال اخیر که تولید و عرضه پوشاک ایرانی در بازار بیشتر شده، شکایت از واحد صنفی هم کاهش یافته است. چون فروشندگان اجناس خود را از تولیدی‌های ایرانی خریداری می‌کنند، شامل خدمات پس از فروش کارگاه‌ها هستند و در صورت نارضایتی مشتری و یا وجود نقصی در کار، جنس فروخته شده قابل تعویض و جبران است.

صدیق ادامه داد: قبلاً اجناس خارجی که در بازار وجود داشت چون دسترسی به فروشنده اولیه وجود نداشت، مرجوعی کالا امکانپذیر نبود. ولی در حال حاضر پوشاک تولید داخل بوده و امکان مرجوعی و تعویض را دارد و مشتری هم با خیال راحت تری اقدام به خرید می‌کند. این ویژگی باعث شده آمار شکایت‌ها از واحد صنفی پوشاک به حداقل و حتی صفر برسد.

رئیس اتحادیه پوشاک در مورد لزوم ساماندهی دستفروشان لباس گفت: دستفروش‌های پوشاک در سطح خیابان بهشتی، المهدی و میادین در حال فروش هستند و اتحادیه نسبت به این امر معترض و طی جلساتی که با شهرداری گذاشته‌ شد، مشکلات مربوط به ساماندهی دستفروشان پوشاک مطرح شده است. ولی همچنان این مشکل به قوت خود باقی است. حضور دستفروشان در تمام سطح شهر علاوه بر اینکه به فروش فروشندگان لطمه وارد می‌کنند به دلیل اینکه فضای معابر را اشغال می‌کنند، در رفت و آمد مردم هم مشکل ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستفروشان اجناسی را که فاقد کیفیت بوده و یا خارجی هستند می‌فروشند در حالی که کسبه بر اساس ضوابط اجازه فروش این اجناس را ندارند، این دوگانگی باعث می‌شود که کسبه ناراضی شوند. اعتراض زیادی روی فعالیت دستفروشان است چرا که کسبه قانونمند فعالیت می‌کنند جواز کسب گرفته اند، تکالیف مالیاتی انجام می‌دهند و هزینه اجاره و پرسنل را پرداخت می‌کنند. واحد صنفی باید ۱۲ شب به خاطر امنیت باید تعطیل کنند، اما دستفروش تا پاسی از شب و حتی تا صبح در حال فعالیت هستند.

وی افزود: برخلاف تصور قطعا قیمت دستفروشان پایین تر از مغازه‌ها نبوده و حتی خرید از دستفروش تبعات خود را به دنبال دارد، ممکن است اجناس زدگی داشته و یا دوخت و رنگ با کیفیتی نداشته باشد. از طرفی چون دستفروش جای ثابتی نداشته و برای اجناس خود خدمات پس از فروش ندارد، نمی‌توان جنس خریداری شده را مرجوع و به شکایت مشتری رسیدگی کرد.

صدیق با اشاره به رقابت بالا در صنف پوشاک گفت: در صنف پوشاک تعداد واحدهای صنفی زیاد، رقابت بالا و حاشیه سود کم است و فروش از طریق اینترنت در شبکه‌های مجازی هم انجام می‌شود. به هر حال این اتفاق تغییر روز جامعه است و واحد صنفی باید خود را با آن انطباق داده و در این رقابت فروش خود را حفظ کند. اما با وجود این موارد در صنف پوشاک فراوانی جنس است و مشکلی بابت تامین کالا در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک افزود: فروش لباس رقابتی و سلیقه‌ای است، از این رو ممکن است یک جنس در بازار به قیمت‌های متفاوت فروخته شود که این به علت تفاوت در دوخت، جنس، رنگ‌بندی و برند یک پوشاک است و خریدار با توجه به این موارد باید نسبت به تهیه پوشاک مورد نیاز خود اقدام کند.

وی ادامه داد: ممکن است واحد صنفی اجناس خود را به صورت چکی و گران‌تر و یا به صورت نقدی و ارزان‌تر تهیه کرده باشد. ممکن است واحد صنفی برای صرفه بیشتر پارچه مورد نیاز خود را خریده و برای دوخت داده باشد و اینکه یا مستقیما از بنکدار خریداری کند. بنابراین این موارد هم روی قیمت پوشاک موثر خواهد بود.

وی افزود: در استان البرز حدود ۱۳ کارخانه صنعتی تولید پوشاک و حدود ۱۲۰۰ واحد کارگاهی به تولید پوشاک مشغول هستند و علاوه بر بازار استان، بخش عمده تولیدات آنها در تهران توزیع می‌شود. با وجود چنین ظرفیت‌های صنعتی و کارگاهی استان البرز در این بخش بسیار فعال بوده و از آن به عنوان قطب تولید پوشاک نام برده می‌شود که پتانسیل بالایی برای تامین بازارهای داخلی و حتی خارجی دارد. بنابراین چنانچه سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد، صنعت پوشاک قطب درآمد خوبی برای استان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.