در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد عنوان شد در مبارزه با فساد با هیچکس مدارا نشود

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور گفت: در مبارزه با فساد حتی اگر شخص مورد نظر معمم باشد نباید ملاحظه و مسامحه‌ای صورت گیرد و رئیس‌جمهور هم تاکید دارند که فساد، کمش هم زیاد است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حجت الاسلام حسن درویشیان ـ رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد اظهار کرد: دولت سیزدهم بنای جدی در مبارزه با فساد دارد و یکی از اقدامات بسیار مهم و اثرگذار در این زمینه پیشگیری است.

وی افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فساد است. تقریبا اغلب دستگاه‌ها این گلوگاه‌ها را شناسایی کرده‌اند اما گام مهم بعدی، اقدام برای رفع این گلوگاه‌ها است که به چند دسته تقسیم می شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: دستگاه‌ها در گام اول می‌توانند دستورالعمل‌ها و فرآیندهای مسائلی که منجر به فساد می‌شوند را اصلاح کنند. همچنین موارد بستر فساد باید اولویت‌بندی شود.

درویشیان با اشاره به اهمیت آموزش دستگاه‌های دولتی و کارگزاران برای مبارزه با فساد گفت: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای اطلاع رسانی استفاده شود. هر جا مردم با حقوق خودشان آشنا شدند تخلف و فساد کمتر شده است و دستگاه مربوطه نمی‌تواند مردم را دور بزند.

وی، گام بعدی در بحث مبارزه با فساد را برخورد قاطع و بدون مسامحه در هر سطحی دانست و افزود: حتی اگر شخص مورد نظر معمم باشد نباید ملاحظه و مسامحه‌ای صورت گیرد. رئیس جمهور هم تاکید دارند که فساد، کمش هم زیاد است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از راه‌های امیدواری مردم و افزایش سرمایه اجتماعی ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی است. در این زمینه به صورت مداوم باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد تا فراموش نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.