دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان قزوین: مشارکت پرشور پشتوانه نماینده مجلس است

دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان استان قزوین گفت: نماینده تراز انقلاب اسلامی علاوه بر این که باید پایبند به اصول دین اسلام باشد باید دارای وحدت کلمه و دوری از نفاق و با مردم بودن باشد، این فرد می‌تواند در تراز خدمت به مردم و نظام قرار بگیرد، خاستگاه انقلاب روشن است و نماینده هم باید برآمده از همین خاستگاه باشد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،قاسم ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو  با بیان این موضوع که مشارکت حداکثری و حضور پرشور در انتخابات بیش از هر موضوع دیگری بر کیفیت زندگی اجتماعی خود مردم تأثیر مثبت دارد، اظهار کرد: انتخاب فردی که صلاحت لازم را دارا باشد وظیفه‌ای بر عهده مردم است و کارنامه فعالیت افراد مهمترین مقیاس در دست مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: تخصص داشتن و توانمندی در رشته‌های خاصی که مورد نیاز مجلس است، از دیگر ویژگی‌هایی است که مردم باید به آن دقت کنند، کمیسیون‌های مختلف مجلس قانون‌گذاری را پیش می‌برند و این قانون‌گذاری بر زندگی ما اثر می‌گذارد، بنابراین حضور فرد متخصص به نفع ماست و به این روش می‌شود گره‌ای را که ممکن است قانون کاملی نداشته باشد و یا قانون کارآمدی لازم را نداشته باز کرد.

دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان استان قزوین بیان کرد: ما در کشور مشکلات مختلفی از جنس اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داریم، لازم است نماینده مردم از این مسائل درک داشته باشد و با برنامه‌ریزی برای هر کدام از مسائل اقدام لازم را- همان طور که قانون اختیاراتی را برای آن‌ها قرار داده- انجام دهند.

وی داشتن تجربه اجرایی را از دیگر ویژگی‌های مهمی برشمرد که نماینده اصلح را از دیگر چهره‌ها متفاوت می‌کند و گفت: فردی که کار اجرایی کرده باشد و خود از نزدیک با مسائل آشنا است قطعاً می‌تواند اثرگذاری مثبت‌تری داشته باشد، بدیهی است دانشی که تئوری است با دانشی که به عمل بدل شده متفاوت خواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: افرادی که در دهک‌های پایین جامعه با انواع مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند در نظام ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند و مسئولین باید این قشر را درک کنند، نماینده‌ای که طعم فقر و تنگدستی را نچشیده و هرگز در این جایگاه نبوده که بخواهد با مبلغ ناچیزی زندگی خود را مدیریت کند، نمی‌تواند درد افراد پایین دست جامعه را درک کند.

دوری از نفاق از ویژگی‌های یک نماینده تراز جمهوری اسلامی است

وی افزود: از سوی دیگر لازم است برنامه‌هایی با دسته بندی کشوری، استانی و منطقه‌ای در برنامه‌های یک نماینده دیده شود چرا که قانون می‌تواند در هرکدام از این بخش‌ها اثر بگذارد. داشتن برنامه‌های کلیدی برای مشکلات کلیدی استان تا حد زیادی مهم است چرا که از آگاهی نماینده نسبت به وضعیت استان و حوزه انتخابی خود خبر می‌دهد.

ابراهیم‌زاده بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب متعالی است، به این مفهوم که خود را ۲ رکن اساسی پیروی از دین اسلام و آرا و عقیده مردم معنا کرده است. نماینده تراز انقلاب اسلامی علاوه بر این که باید پایبند به اصول دین اسلام باشد باید دارای وحدت کلمه و دوری از نفاق و با مردم بودن باشد، این فرد می‌تواند در تراز خدمت به مردم و نظام قرار بگیرد، خاستگاه انقلاب روشن است و نماینده هم باید برآمده از همین خاستگاه باشد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و اثر آن بر کشور گفت: یک انتخابات پرشور می‌تواند در بحث اقتصادی، اجتماعی، حوزه امنیت و حوزه‌های مختلف اثر بگذارد، نماینده‌ای که می‌خواهد از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف دفاع کند با پشتوانه قوی‌تری به این امر خواهد پرداخت و نشان دادن اتحاد مردمی می‌تواند جلو طمع طماعان را بگیرد.

دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان استان قزوین افزود: البته بخش قابل توجهی از موضوع مشارکت بر عهده مسئولین است، وقتی مردم می‌بینند که در جهت رفع مشکلاتشان قدم برداشته می‌شود برای تداوم آن پای صندوق‌های رأی می‌آیند اما اگر جز این باشد مشارکت کمرنگ خواهد شد، لذا تداوم همراهی مردمی به دلسوزی مسئولین نسبت به موضوعات مختلف بستگی دارد.

ابراهیم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات پرشور تداوم یک همکاری مردمی در کنار مسئولین است و این روند به هم گره خورده است و امیدواریم که در انتخابات پیش رو با درک درست شرایط شاهد یک انتخابات پر شور و اثربخش باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.