انتخاب اصلح/۳/ یک استاد دانشگاه: وعده‌های نمایندگان با واقعیت‌های جامعه تطبیق داده شود

عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم گفت: برای سنجش صدق گفتار نماینده، وعده‌های نماینده را با واقعیات جامعه تطبیق دهید، اگر منطبق نبود، فرد از اصلح بودن خارج است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سعید فراهانی فرد، عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم در گفت‌وگو  با اشاره به ویژگی نمایندگان اصلح گفت: نمایندگان مردم باید به هدف خدمت به مردم وارد مجلس شوند چرا که مجلس جای ثروت‌اندوزی افراد نیست، همچنین نمایندگان مجلس باید به وعده‌های انتخاباتی خود پایبند باشند تا اعتماد مردم را به خود جلب کنند، نماینده مجلس باید به نظرات مردم احترام بگذارد و همواره مردمی باشد، نباید فراموش کند چه کسانی به او رأی دادند.

وی ادامه داد: صداقت در گفتار و عمل، امانتداری و پاکدستی نیز از دیگر ویژگی‌های نماینده اصلح است، همچنین مردم بدون بررسی سوابق نماینده به وعده‌هایش اعتماد نکنند، برای اطمینان از راستی وعده‌ها، مردم باید سوابق اجرایی و صدق گفتار وی در آن منصب را بررسی کنند، همچنین مردم باید وعده‌های نمایندگان مجلس را با واقعیت تطابق دهند و با بررسی‌های لازم متوجه صدق گفتار وی شوند.

فراهانی فرد با ارائه راهکار برای شناخت نماینده اصلح گفت: مردم باید از طریق اتکا به افراد مورد وثوق جامعه نمایندگان اصلح را بررسی کنند و یا خودشان به مقایسه میزان توانایی فرد با وعده‌هایش بپردازند هر چه قدر این وعده‌ها با توانایی‌هایش منطبق‌تر بود، آنگاه می‌توانند فرد را اصلح بشناسند و به او رأی دهند.

وی با تاکید بر اینکه همیشه نباید نیمه خالی لیوان را دید، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی اقدامات مثبتی در جهت سازندگی کشور انجام داده است و با توجه به اینکه بخشی از مشکلات کشور ریشه بیرونی دارد، با شرکت در انتخابات موجبات اقتدار نظام و یأس دشمنان را فراهم می‌آوریم.

فراهانی یادآور شد: با شرکت نکردن در انتخابات وضع کشور ممکن است بدتر شود چرا که اگر نمایندگان اصلح و با برنامه برای کشور انتخاب نشوند، قطعا مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور دو چندان می‌شود و گره از کار مشکلات کشور باز نمی‌شود؛ چراکه ممکن است با انتخاب غیر اصلح افرادی به مجلس راه پیدا کنند که به دنبال منافع شخصی خود هستند و ارزشی برای مردم قائل نیستند.

وی در پایان با تشریح نقش نخبگان در تشویق مردم به انتخابات اظهار کرد: نخبگان باید امید را در دل مردم زنده نگه دارند و به جای پاشیدن بذر نا امیدی، در راستای امیدوار کردن مردم به سرنوشت کشور گام بردارند، همچنین علاوه بر حضور خود در صحنه، مردم را نیز تشویق به حضور کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.