چالش‌های محیط زیست در دیدگاه نامزدهای انتخابات چه جایگاهی دارد؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول دانست و گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری «شرکت در انتخابات یک وظیفه است و گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است.»

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مجید درگی در گفت‌وگو  افزود: در انتخاب نمایندگان مورد نظر برای تصدی کرسی‌های مجلس باید با بصیرت کامل عمل شود زیرا آینده چهارساله کشور در اختیار منتخبین قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: چارچوب اصل مهم و مترقی ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها و راهبُردهای محیط زیستی است اما این اصل نیازمند تدوین قوانین اجرایی مناسب است که باید در مجلس تصویب شود.

این مسئول توضیح داد: در دوره پیشین تصویب قانون خاک، قانون کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و در دوره‌های قبل‌تر، قانون هوای پاک، موارد بسیار موثر در اجرایی شدن نظارت و کمک به حفاظت محیط زیست بوده است.

درگی تصریخ کرد: تداوم این روند نیازمند انتخاب نمایندگان دغدغه مند در این حوزه است. باید از کاندیداهای این دوره بپرسیم آیا در خصوص توان اکولوژیک استان و شهرستان اطلاعی دارند؟ آیا بر میزان بارگذاری استان و تناسب آن با توان اکولوژیکی اطلاعی دارند؟ معضل آلودگی هوای کلانشهرها در برنامه‌های اعلامی آنها وجود دارد؟ چقدر در گفت‌وگوها به معضل پسماند اشاره می‌کنند؟ در مجموع حل چالش‌های محیط زیست استان در دیدگاهشان جایگاهی دارد؟

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و انتخاب کنند. انتخابات جلوه‌ بسیار زیبا و جذاب از مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.