آیت‌الله سبحانی: انتظاری که دشمن را به غیظ در نیاورد انتظار راستین نیست

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در پیامی به نوزدهمین همایش دکترین مهدویت، تاکید کرد: انتظاری که زمینه‌ساز ظهور حضرت باشد و دشمنان بشریت را به خشم درآورد و رویاروی صهیونیست‌های کودک‌کش بایستد و در دل مظلومان مقتدر فلسطین نور امید ایجاد کند، همان انتظاری است که در روایات ما آمده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی پیامی به نوزدهمین همایش دکترین مهدویت که در مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است، صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«و نرید انمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

السلام علیک یا سبیل الله الذی من سلک غیره هلک. سلام بر تنها راه.

مهدویت از اصیل‌ترین عقاید اسلامی و مهمترین معارف مکتب اهل بیت(ع) است. در آیات کریمه قرآن کریم و روایات اسلامی در کتب فریقین بشارت ظهور امام مهدی(عج) از نسل پاک و مطهر رسول‌الله(ص) و بشارت حکومت عدالت‌گستر او به تواتر روایت شده است.

یکی از اولویت‌های حوزه‌های علمیه و عالمان دینی، ترویج و تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار است و جای تقدیر و تشکر است که گروهی از فضلا و طلاب در مرکز تخصصی موعود همت گماشته و به این امر مهم پرداخته‌اند و به ویژه امسال در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، موضوع «انتظار، جوان و استمرار انقلاب اسلامی» را مطرح کرده و پیرامون آن به تدوین مقالات علمی پرداخته‌اند و در این مسیر نورانی، دانشگاهیان و اساتید نیز مشارکت داشته‌اند.

روشن است که نقش جوانان هم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هم در تداوم آن نقشی مهم و تأثیرگذار بوده است چنان که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فعلی انقلاب همواره بر آن تأکید کرده‌اند و البته نقش جوانان در زمینه‌سازی ظهور و نیز در متن انقلاب جهانی مهدی موعود نیز بسیار پررنگ و مؤثر خواهد بود.

امید است به لطف و مدد الهی و عنایات و توجهات خاصه ولی‌الله الاعظم با این همایش‌ها و جلسات علمی، گام‌های مؤثری در آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با معارف قرآن و عترت و به ویژه مسئله مهم مهدویت و انتظار برداشته شود. انتظاری که زمینه‌ساز ظهور حضرت باشد و دشمنان بشریت را به خشم درآورد و رویاروی صهیونیست‌های کودک‌کش بایستد و در دل مظلومان مقتدر فلسطین نور امید ایجاد کند. همان که در روایات ما آمده است: «متوقعاً به امرنا  و یغیظ به عدونا» (کافی، ج۶، ص۵۳۵)؛ لِیُعِدَّنَّ أَحَدُکُمْ لِخُرُوجِ الْقَائِمِ وَ لَوْ سَهْماً(الغیبه للنعمانی، ص۳۲۰.) انتظاری که دشمن را به غیظ در نیاورد انتظار راستین نیست.

انتظار، جریان پویای تاریخ از آدم تا خاتم و از امیرالمؤمنین تا خاتم الاوصیاء امام مهدی است. امامی که می‌تواند همه ظرفیت‌های انسان و هستی را به کمال خود برساند و بشریت را از هرچه ظلم و جور است برهاند. همین است که آن حضرت در هنگام ظهور بر دیوار کعبه تکیه داده و همه اهل عالم را چنین ندا می‌دهد: »وَ سَیِّدُنَا الْقَائِمُ مُسْنِدٌ ظَهْرَهُ إِلَی الْکَعْبَةِ وَ یَقُولُ یَا مَعْشَرَ الْخَلَائِقِ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی آدَمَ وَ شَیْثٍ فَهَا أَنَا ذَا آدَمُ وَ شَیْثٌ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی نُوحٍ وَ وَلَدِهِ سَامٍ فَهَا أَنَا ذَا نُوحٌ وَ سَامٌ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ فَهَا أَنَا ذَا إِبْرَاهِیمُ وَ إِسْمَاعِیلُ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی مُوسَی وَ یُوشَعَ فَهَا أَنَا ذَا مُوسَی وَ یُوشرَ عُ أَلَرا وَ مَرنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی عِیسَی وَ شَمْعُونَ فَهَا أَنَا ذَا عِیسَی وَ شَمْعُونُ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَری مُحَمَّردٍ وَ أَمِیرِالْمُرؤْمِنِینَ صرَ لَوَاتُ اللَّرهِ عَلَیْهِمَا فَهَا أَنَا ذَا مُحَمَّدٌ وَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ فَهَا أَنَا ذَا الْحَسَنُ وَ الْحُسرَ یْنُ أَلَا وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ فَهَا أَنَا ذَا الْأَئِمَّةُ أَجِیبُوا إِلَی مَسْأَلَتِی «)بحاراألنوار) ط – بیروت(ج۵۳، ص۹)

دوام توفیقات همه آقایان را از خدای بزرگ خواستارم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.