امام جمعه سمنان در جمع کاندیداهای مجلس: ائمه جمعه اجازه حمایت از نامزدها را ندارند/ رعایت اخلاق مهمتر از پیروزی در انتخابات است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات از بامداد امروز سوم اسفندماه گفت: رعایت اخلاق در رقابت، از پیروزی در آن مهم‌تر است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حجت السلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با نامزدهای حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه که با حضور ائمه جمعه سرخه، شهمیرزاد و درجزین و نیز فرمانداران سمنان و سرخه برگزار شد با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات مجلس اظهار کرد: ائمه جمعه شرعا و قانونا اجازه حمایت از نامزدها را ندارند.

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری گفت: با وجود اینکه این حوزه انتخابیه فقط یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد خوشبختانه تعداد زیادی از بزرگواران برای این دوره از رقابت‌ها اعلام کاندیداتوری کرده‌اند که باید از آنان به این سبب تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، ایام انتخابات را فرصت مناسبی برای طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌ها دانست و افزود: برخی نامزدها با این استدلال که حضورشان باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود وارد صحنه شده‌اند که این امر بسیار پسندیده و مقدس است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انتخابات آتی از اهمیت فراوانی برخوردار است اظهار کرد: حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی مانند جنگ غزه معادلات را بگونه‌ای رقم زده است که دشمنان به صندوقهای رای چشم طمع دوخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: مردم عزیزمان به خوبی می‌دانند وقتی دشمنان ایران با آن سابقه سیاه، برای عدم مشارکت در انتخابات تبلیغ می‌کنند باید با حضور گسترده خود، این طراحی را برهم بزنند.

ائمه جمعه اجازه حمایت از نامزدها را ندارند/ رعایت اخلاق مهمتر از پیروزی در انتخابات است

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت انتخابات اضافه کرد: استکبار جهانی، ایران اسلامی را موی دماغ خود می‌داند و درنظر دارد عمر نظام جمهوری اسلامی به سال ۲۰۳۰ نرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، رقابت در انتخابات را زمینه‌ساز مشارکت بیشتر مردم عنوان کرد و گفت: نامزدها در جریان برنامه‌های تبلیغاتی از سیاه‌نمایی، تهمت و تخریب دیگران پرهیز کنند و به ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود بپردازند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان رعایت اخلاق در رقابت را بسیار مهمتر از پیروزی در آن دانست و اظهار کرد: گاهی اوقات متاسفانه در برنامه‌های تبلیغاتی به دلیل برخی کم‌توجهی ها، دستاوردهای کشور زیرسوال قرار می‌گیرد و عده‌ای نسبت به عملکرد نظام و یا دستگاه‌ها، سیاه نمایی می‌کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس باید از وظایف نمایندگان مجلس مطلع باشند گفت: مجلس یکی از ارکان مهم نظام است که مهمترین وظیفه آن قانون‌گذاری و نظارت است.

ائمه جمعه اجازه حمایت از نامزدها را ندارند/ رعایت اخلاق مهمتر از پیروزی در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان مانند همه مردم کشور یک رای دارد گفت: اگر افرادی به شما گفتند نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و یا مجموعه دفتر، حامی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس مثلا فلان خانم یا فلان آقا هستند به هیچ عنوان آن‌را نپذیرید چراکه این موضوع علاوه بر خارج بودن از دایره وظایف، دارای اشکالات شرعی و قانونی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: ائمه جمعه اجازه ندارند از نامزدهای انتخابات مجلس حمایت کنند یا امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهند و صرفا باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

ائمه جمعه اجازه حمایت از نامزدها را ندارند/ رعایت اخلاق مهمتر از پیروزی در انتخابات است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.