سهم ۱۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج از مالیات بر ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی البرز با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان البرز پرداخت شده است؛ گفت: سهم شهرداری کرج از این محل ۱۶۲۰ میلیارد تومان بوده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمدرضا محمدی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در نشست خبری با رسانه‌ها، درباره درآمد مالیاتی استان البرز در سال جاری، گفت: درآمد مالیاتی استان به جز عوارض از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.

محمدی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان البرز از محل آن هم گفت: در این ۱۰ ماه سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان البرز پرداخت شده که حدود ۵۰ درصد آن یعنی ۱۶۲۰ میلیارد تومان به شهرداری کرج تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها براساس جمعیت تخصیص داده می‌شود؛ افزود: از این محل ۴۶۳ میلیارد تومان به شهرداری فردیس، ۱۶۶ میلیارد تومان به شهرداری کمالشهر، ۱۴۰ میلیارد تومان به شهرداری نظرآباد، ۱۴۰ میلیارد تومان به شهرداری محمدشهر، ۷۳ میلیارد تومان به شهرداری ماهدشت، ۷۲ میلیارد تومان به شهرداری مشکین‌دشت و ۶۵ میلیارد تومان به شهرداری هشتگرد پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز خاطرنشان کرد: این ارقام تا حد زیادی از بودجه عمرانی استان البرز بیشتر است به همین دلیل شهرداری‌ها باید نسبت به محل هزینه‌کرد این منابع اطلاع‌رسانی کنند تا شهروندان در عمران و آبادانی استان احساس مشارکت داشته و بدانند مالیات آنها صرف توسعه شهر شده است.

وی در خصوص واحدهای اقتصادی که از دستگاه پوز استفاده نمی‌کنند و مبالغ را به صورت نقد، کارت با کارت و … دریافت می‌کنند؛ هم گفت: این موضوع از مصادیق فرار مالیاتی است و شهروندان می‌توانند آن را در سامانه سوت‌زنی اداره مالیات ثبت کنند. در حال حاضر در مراجع قضایی پرونده‌های مرتبط با این موضوع در حال بررسی است.

وی در پایان از صدور دستورالعمل بخشودگی جرائم مالیاتی به مناسبت ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این فرصت خوبی برای مودیان حقیقی و حقوقی است تا از بخشودگی مالیاتی برخوردار شود. مودیان حقوقی در صورت تسویه بدهی مالیاتی خود تا پایان بهمن می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیارد ریال و مودیان حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال از بخشودگی جرائم مالیاتی برخوردار شوند. پراخت اصل مالیات قبل از ابلاغ این بخشنامه مانع بخشودگی جرائم قابل بخشش نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.