مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم: بهره‌برداری از ۱۸ پروژه آب و فاضلاب در ایام‌الله دهه مبارک فجر

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۸ پروژه آب و فاضلاب استان قم با اعتبار ۱۱۵۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از ۱۳ طرح آبرسانی روستایی در دهه فجر امسال گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۴۳ میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۵ هزار نفر آماده بهره‌برداری است.

وی آغاز عملیات اجرایی بخش پنجم خطوط انتقال شهرستان کهک به منظور آبرسانی به روستای ابرجس را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و اظهار کرد: این پروژه که از محل اعتبارات آبرسانی به مجتمع‌های روستایی اولویت‌دار با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال به انجام می‌رسد شامل یک مخزن، یک ایستگاه پمپاژ و شش کیلومتر خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اصلاح شبکه توزیع روستای خاوه به طول بیش از هفت کیلومتر را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز از محل اعتبارات محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و در قالب طرح جهاد آبرسانی به انجام رسیده است.

وی احداث خط انتقال مجتمع آبرسانی ۸۰ روستای قم به طول بیش از سه کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این خط انتقال که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح جهاد آبرسانی به انجام رسیده، آبرسانی به ۲۸ روستای استان با جمعیت بالغ بر ۵۳ هزار نفر تسهیل می‌شود.

بختیاری احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی و خط انتقال روستای کرمجگان به طول ۱.۸ کیلومتررا از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر ذکر کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه، اهالی این روستا از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی تهیه و نصب چهار دستگاه دیزل ژنراتور در روستاهای میم، ویریچ، یکه باغ و دستگرد را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح جهاد آبرسانی بر شمرد که با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم احداث مخزن، خط انتقال و اصلاح شبکه روستای سنجگان به طول بیش از پنج کیلومتر در قالب طرح جهاد آبرسانی، احداث مخزن بتنی شهر دستجرد، اصلاح خطوط انتقال روستاهای وشاره جوزه و احداث مخزن بتنی و تجهیز چاه جریک آغاج را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری اعلام کرد.

وی توسعه شبکه فاضلاب را در شهر بر اساس اولویت از جمله برنامه های شرکت آب و فاضلاب عنوان و اظهار کرد: بر همین اساس بالغ بر هشت کیلومتر شبکه فاضلاب در پنج منطقه از شهر با اعتباری بالغ بر ۴۱۵ میلیارد انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.