مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان عنوان کرد: گلستان سومین استان مدال‌آور کشور/ افتتاح آکادمی والیبال گنبد کاووس در دهه فجر

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان ضمن تاکید بر ارج نهادن به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در دهه فجر امسال علاوه بر افتتاح ۶ پروژه، ۳۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی نیز در سطح استان برگزار می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،قاسمعلی برزمینی در گفت‌وگو ضمن بیان اینکه ۶۰درصدپروژه های ورزشی سفر اول ریاست محترم جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در سفر اول ریاست محترم جمهور به گلستان ۲۱۸ میلیارد تومان مصوبه ورزشی داشتیم که از این مقدار ۱۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به سالن ۶ هزار نفری بوده که تلاش داریم در افق دید ۲ ساله آینده آن را مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۳ مدال فراملی و در سال‌جاری تا کنون ۸۰ مدال آور فراملی در استان داشتیم، گفت: ما با کسب ۱۵ مدال طلا، نقره و برنز جزء ۳ استان برتر کشور بوده و ۲۹ ورزشکار، مربی و داور از گلستان در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی حضور یافتند؛ همچنین در گلستان ۴۹ هیات استانی ورزشی و ۶۳۰ هیات شهرستانی نیز فعال هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با بیان اینکه بر اساس قانون موظف به جذب قهرمانان مدال آور جهانی، آسیایی و المپیک در دستگاه های اجرایی هستیم، عنوان کرد: بر طبق این قانون تاکنون ۲۴ ورزشکار جذب شده اند.

برزمینی در مورد تعداد ورزشکاران سامان یافته در استان، توضیح داد: در مقام مقایسه تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان بیش از ۴۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ و به بیش از ۷۱ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده که لازم به ذکر بوده تعداد قهرمانان فراملی نیز از ۲۶۷ به ۶۱۴ ورزشکار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۸ پروژه نیمه تمام ورزشی در طی ۲ سال گذشته و با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان افتتاح شده است، عنوان کرد: ۱۸ مورد آن در سفر ریاست محترم جمهور با حضور وزیر ورزش و جوانان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در پایان و ضمن تاکید بر ارج نهادن به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، توضیح داد: در دهه فجر امسال ۳۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان برگزار می‌شود، همچنین افتتاح ۶ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را نیز در دستور کار داریم که مهمترین آن آکادمی والیبال گنبد کاووس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.