مدیر آب و فاضلاب اردستان: تکمیل فاضلاب شهری اردستان نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: برای اتمام کامل فاز ۲ و ۳ تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر اردستان ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی عباسی ، اظهار کرد: تصفیه‌خانه اردستان از سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسیده است و از آن زمان تاکنون نواقصی داشته است. تصفیه‌خانه اردستان مشکلات زیادی دارد ولی سعی کردیم با اقدامات انجام شده خروجی آب تصفیه‌خانه استاندارهای ضروری زیست‌محیطی را داشته باشد.

وی افزود: با مجموعه آزمایش‌های انجام شده تصفیه‌خانه شهری اردستان از نظر استاندارهای زیست‌محیطی بار آلودگی شیمیایی و بیولوژیکی آن در حد استاندارهای زیست‌محیطی است و نتایج آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط‌زیست نیز به ادارات مربوطه ارسال شده است.

مدیر آب و فاضلاب اردستان، گفت: اداره محیط زیست شهرستان اردستان بدون هیچ گونه عدد و ارقام و ذکر مشکلاتی اعلام می‌کند تصفیه‌خانه اردستان آلودگی زیست‌محیطی دارد، در صورتی که بارها به سازمان محیط‌زیست اعلام کردیم با دلایل و موارد مشکلات تصفیه‌خانه اردستان را اعلام کند، ولی تاکنون هیچ‌گونه موردی به آب و فاضلاب شهرستان اردستان اعلام نشده است.

عباسی با اشاره به اینکه اکنون متوسط ۱۵ لیتر بر ثانیه آب فاضلاب در تصفیه‌خانه اردستان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه برداشتی از فاضلاب شهری اردستان برای مصرف زمین‌های کشاورزی و زراعی محصولات انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۴۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردستان وجود دارد، تصریح کرد: تقریباً یک‌سوم شهر اردستان دارای شبکه فاضلاب است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال یکی دیگر از شهرک‌های اردستان در دستور کار شبکه فاضلاب شهری قرار می‌گیرد.

مدیر آب و فاضلاب اردستان یادآوری کرد: برای توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهری در اردستان نیاز به ۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری داریم که برای اجرای آن اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.