مدیرکل صمت گلستان عنوان کرد تولید ۲۹ هزار مترمربع فرش دستباف در گلستان

مدیرکل صمت گلستان از تولید ۲۹ هزار و ۸۸۱ مترمربع فرش دستباف در استان خبر داد و افزود: هنرمندان گلستانی در ۹ ماه سال جاری ۸۴۰ مترمربع فرش دستباف تولید و صادر کردند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،درویشعلی حسن‌زاده ظهر یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح برخی اقدامات اداره کل صمت گلستان در زمینه صنعت فرش دستباف پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۵۹ نفر در حوزه فرش دستباف استان گلستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی جلب مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد در زمینه سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید و صادرات فرش دستباف، افزایش سهم گلستان در تولید کیفی و کمّی فرش دستباف، حمایت از کارگاه‌های تولید فرش دستباف و بافندگان فعّال استان، فرهنگ‌سازی، تقویت کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها در زمینه فرش دستباف و حرفه‌های مشابه و شناسایی و مدیریت بافندگان فعال از مهمترین اهداف اداره کل صنعت، معدن و تجارت در حوزه مدیریت امور فرش دستباف برشمرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۴ هزار و ۴۶۱ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنان، این رقم بالغ بر ۹ هزار و ۲۵۹ نفر در استان است، ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۲۲ فقره کارت شناسایی قالیبافان صادر و هزار و ۷۵۶ کارت نیز تمدید شده که همگی پس از بازدید مشترک و تأیید نمایندگان بخش خصوصی و نماینده اداره کل صمت صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۱۸ مورد بازرسی مشترک توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تأمین اجتماعی استان از بافندگان جدیدی که از طریق تولیدکنندگان معرفی شده‌اند، صورت پذیرفته که از این تعداد ۱۵۱ مورد تأیید قرار گرفته و قرارداد بیمه با ایشان انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دلیل محدودیت سهمیه بیمه جهت تحت پوشش قرار دادن قالیبافان، طرح شناسایی و جایگزین کردن بافندگان فعال و غیرفعال طی سال‌های اخیر آغاز شده است، افزود: همزمان از کلیه تولیدکنندگان فرش استان نیز خواسته شده واجدین شرایط و بافندگان تحت پوشش خود را جهت انعقاد قرارداد بیمه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد ۳ هزار و ۳۶۱ مورد بازرسی از قالیبافان بیمه شده استان با همکاری اداره کل بیمه تأمین اجتماعی و ادارات شهرستانی این اداره کل انجام شده و موارد غیرفعال شناسایی شده‌اند، اضافه کرد: طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۹ هزار و ۸۸۱ مترمربع فرش دستباف در استان تولید شده که از این میزان ۸۴۰ مترمربع صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع طی سال جاری در حوزه فرش دستباف قریب به ۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی شامل قالیبافان بیمه شده، متقاضیان جدید بیمه، متقاضیان صدور کارت شناسایی و متقاضیان جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری کارگاه تولید فرش انجام شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی نیز بیش از ۳ هزار مورد بازرسی توسط همکاران استان و شهرستان صورت گرفته که تمامی این تلاش‌ها با هدف اثربخشی حمایت‌های دولت از قشر تلاشگر در زمینه فرش و مشاغل خانگی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.