رئیس حوزه هنری گلستان عنوان کرد ایجاد جریان طنز فاخر گلستان با رویداد «قلمه»

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان از انتشار فراخوان سومین رویداد آموزشی طنز «قلمه» ویژه استان خبر داد و افزود: در این رویداد جمعی از استادان و مدرسان نام‌آشنای حوزه طنز به استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

0

به گزارش  پایگاه خبری سبز البرز، سیدحسام بنی‌فاطمه  به تشریح جزئیات برگزاری سومین دوره رویداد آموزشی طنز قلمه در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده این دوره روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه سال جاری توسط «دفتر طنز» حوزه هنری، با همکاری «حوزه هنری گلستان» و «مکتب مهر» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی برای حضور اساتید برجسته ملی در این دوره کیفیت رویداد مذکور را ارتقا بخشیده است، ادامه داد: بنا بر این نیست که رویداد «قلمه» متوقف شود و قطعاً مستمر خواهد بود تا جریان طنز فاخری برای استان ایجاد شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه در این رویداد آموزشی با توجه به علاقه و استعداد شرکت‌کنندگان، کارگاه‌ها و کلاس‌هایی از میان دوره‌های شعر طنز، نثر طنز، داستان طنز، کاریکاتور، استندآپ کمدی، زیست طنزپردازانه، فیلمنامه‌نویسی طنز، بازیگری کمدی و دیگر اشکال و اسلوب هنر زیر نظر استادان شاخص حوزه طنز برگزار می‌شود، افزود: رویداد «قلمه» رویدادی ملی بوده و برای کشف، استعدادیابی، آموزش و رشد علاقه‌مندان به طنز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دوره این رویداد فاخر به میزبانی یک استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: چهره‌ها و استادان ملی و استانی از جمله هادی مقدم‌دوست، مجید خسروانجم، داوودامیریان، ‌امید مهدی‌نژاد، اسماعیل امینی، رضا ساکی، محسن فراهانی، احمد عربانی، احسان عبدی‌پور و نیلوفر ناظمی نیز قلمه را در این رویدادها همراهی خواهند کرد.

بنی‌فاطمه اهدای کتاب طنز و بسته آموزشی به شرکت‌کنندگان را از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی عنوان کرد و گفت: رویداد آموزشی طنز قلمه برای شناخت استعدادهای طنز و معرفی آنان به عرصه‌های مختلف رسانه‌ای و هنری تلاش خواهد کرد.

نخستین دوره رویداد آموزشی طنز قلمه در شهر یزد برگزار شد. در این رویداد جمعی از استادان و مدرسان نام‌آشنای حوزه طنز به استان‌های مختلف کشور سفر کرده و با برگزاری رویدادهای استعدادیابی، آموزشی و تخصصی، طنزپردازهای حرفه‌ای و متعهد تربیت و به فضای رسانه‌ای کشور معرفی می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.