سپاهان در جذب بازیکن زیاده‌روی کرد/ استراحت نیم‌فصل به این تیم کمک می‌کند

مدافع پیشین سپاهان می‌گوید این تیم در ابتدای فصل در جذب بازیکن زیاده روی کرد و حالا باید با منطق بهتری به سراغ خرید بازیکن برود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، فرشید طالبی  درباره عملکرد سپاهان در نیم فصل اظهار کرد: حواشی غیر فوتبالی باعث نتایج سپاهان شد. چالش‌هایی سختی در لیگ برایشان به وجود آمد که به تیم ضربه روحی وارد کرد. حواشی تیم را از صدر دور کرد اما مربی تیم را به صدر برگرداند. در ادامه دوباره حواشی این تیم را پایین کشید. همه ما می‌دانیم که سپاهان قدرتمند است و اگر بخواهیم دو مدعی قهرمانی را نام ببریم، یکی از آنها سپاهان است. این اتفاقات باعث شد سپاهان از آن مسیر خودش خارج شود. به هر حال نیم فصل را با اتفاقات بدی پشت سر گذاشتند اما با این حال می‌دانم در نیم فصل دوم برمی‌گردند.

او درباره نقطه ضعف سپاهان در خط دفاع گفت: ضعف خط دفاعی در اکثر تیم‌ها وجود دارد و این تبدیل به یک ضعف مشهود در کل فوتبال ایران شده است. باید ببینیم چرا نتوانستیم در این پست چیزی که می‌خواهیم ارائه دهیم. البته در سپاهان دانشگر، رضاییان یا زکی پور خیلی خوب کار کردند اما به جز این سه مدافع دیگران نتوانستند کمک زیادی کنند. سپاهان در چند سال اخیر در ساختار دفاعی نقطه ضعف زیادی پیدا کرده است.

مدافع پیشین سپاهان ادامه داد: این تیم به دلیل فوتبال رو به جلویش در خط دفاع ضعف زیادی از خود نشان می‌دهد. تیم همچنین یک هافبک دفاعی کامل ندارد. مثلا محمد کریمی یک هافبک رو به جلو است. آنها در ضد حمله‌ها همیشه ضربه می‌خورند و این ساختار به تیم آسیب می‌زند. البته سپاهان تیم دست و پا بسته‌ای نیست و برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه خوبی دارد. آنها به آرامش نیاز دارند و قطعا بازیکنان می‌دانند چگونه مقابل الهلال بازی کنند اما چیزی که مهم است انسجام و آرامش تیمی است.

او اضافه کرد: سپاهان هفته‌ها فوتبال بسیار خوبی ارائه می‌داد اما بحث فشار و احساساتی بودن بازیکنان باعث آسیب به بدنه تیم شد. اینکه مربی مدام می‌گوید می‌خواهم بروم روی بازیکنان هم تاثیرگذار است. آنها تمرکز لازم را در سه بازی آخر نداشتند. منطق این است که سپاهان در خانه‌اش خوب ظاهر شود و این را بارها نشان داد اما در سه بازی آخر مشخص بود که تمرکز لازم را نداشتند که این باعث شکستشان شد.

طالبی درباره جذب بازیکن در نیم فصل در سپاهان عنوان کرد: آنها در بعضی از پست‌ها بیش از حد بازیکن گرفتند. بازیکنان بسیار قابل و باکیفیتی جذب کردند اما شما نمی‌توانید بهترین بازیکنان را جذب کنید و همه را راضی نگه دارید. سپاهان در مورد برخی از پست‌ها زیاده‌روی کرد و ناخواسته حاشیه درست کرد. این حواشی و نیمکت نشینی‌ها باعث شد که کیفیت و انگیزه بعضی از بازیکنان پایین بیاید.

او در پایان درباره ادامه مسیر شاگردان مورایس بیان کرد: شک نکنید با درایتی که در باشگاه وجود دارد، تیم به شرایط گذشته خود برمی‌گردد. استراحت برای سپاهان نیاز بود و این استراحت خیلی می‌تواند به آنها کمک کند. باید از این تعطیلی استفاده مفید کنند و امیدوارم با منطق بیشتر بازیکن جدید جذب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.