با حضور ۳۱ گروه نمایشی از هشت استان جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان آغاز شد

جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم که در چهار روز برگزاری خود، شاهد اجرای ۳۱ گروه نمایشی از هشت استان کشور خواهد بود.در سمنان آغاز شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، سومین گام خود را برداشت و با نام «راه ابریشم»، از عصر چهارشنبه ۱۳ دی، با حضور ۳۱ گروه نمایشی از ۸ استان، مهمان استان سمنان شد.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، عصر دیروز با اجرای دو نمایش از استان‌های مرکزی و اصفهان در سمنان آغاز شد.

در اولین روز برگزاریِ این جشنواره، طبق جدول اعلام شده، ساعت ۱۷:۳۰، نمایش «رازگل ژنتیک و قصه‌های مثله شده» به کارگردانی رامین علیزاده از شهرستان خمینِ استان مرکزی، در سالن تئاتر شهر سمنان اجرا شد. همچنین نمایش «۲۹۱»، به کارگردانی هادی عسگری از اردستان استان اصفهان نیز ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه حکیم الهی سمنان روی صحنه رفت.

در ادامه اجراهای بخش صحنه‌ای این جشنواره، روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، هر روز شش نمایش در دو نوبت صبح و چهار نمایش در نوبت بعداز ظهر، در سالن‌های تئاتر شهر، حکیم الهی و تالار آفتاب به صحنه خواهند رفت.

نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره راه ابریشم، جمعه و شنبه، ۱۵ و ۱۶ دی اجرا خواهند شد. در این بخش، به ترتیب پنج و شش نمایش، از ساعات ۱۰:۳۰ تا ۲۱ در نقاط مختلف شهر سمنان، از جمله تکیه‌های ناسار و پهنه، بازار، محوطه تالار آفتاب و ورودی تئاتر شهر اجرا خواهند شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، دی ۱۴۰۲، به میزبانی استان‌های فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران)، سمنان (راه ابریشم) و آذربایجان شرقی (سهند) برگزار می‌شود.

برگزیدگان این رویداد هنری‌، به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.