مدرس دانشکده فنی و حرفه‌ای گرگان: دانشجویان گلستانی جرات و جسارت پرداختن به موضوعات جامعه را دارند

مدرس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه مائده گرگان با اشاره به روند خوب برگزاری دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در گلستان گفت: دانشجویان شرکت کننده در مناظرات جسارت بیان و دفاع از عقاید خود را داشتند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، نسا منتظری در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در گلستان و مناظرات دانشجویی را بستری برای شنیدن صدای نسل جوان و به ویژه دانشجویان برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان قشر فرهیخته کشور هستند که دید باز و جسورانه‌ای نسبت به مسائل مختلف دارند، بنابراین می‌توان‌ امیدوار بود که راهکارهای مناسبی از مناظرات شنیده شود.

وی با بیان اینکه از دانشجویان انتظار می‌رود اشراف بیشتری بر موضوعات خود داشته باشند، افزود: دانشجویان باید چالش‌های روز جامعه را به خوبی درک کرده و ملاحظات منطقه‌ای را در نظر بگیرند تا بتوانند راهکارهای نو و عملیاتی ارائه دهند.

مدرس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گرگان و دکترای هوش مصنوعی ادامه داد: دانشجویان شرکت‌کننده در مناظره به خوبی نشان دادند که جسارت بیان نظرات و عقاید خود را دارند و در جریان مباحث به خوبی از مواضع خود دفاع کردند.

منتظری با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه به عنوان افراد با تجربه و کارآزموده باید در جریان مناظرات در کنار دانشجویان قرار گرفته و با معرفی منابع معتبر به برگزاری هرچه غنی‌تر مناظرات دانشجویی کمک کنند، گفت: دانشجویان در جریان مناظرات با مشکلات جامعه آشنا و با آزمون و خطاهای متعددی در مراحل مختلف مناظره درگیر شده و به این ترتیب تجربیات ارزشمندی کسب می‌کنند.

این مدرس دانشگاه به اهداف برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مناظره بین دانشجویان است که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در این مناظره دانشجویان را به تفکر، مباحثه و گفتگو تشویق کرده و علاوه بر آن دانشجویان در جریان مناظرات کوله‌باری از دانش و تعقل کسب خواهند کرد.

دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان با حضور ۴۸ تیم از دانشگاه‌های سراسر استان گلستان از صبح امروز در دانشگاه غیرانتفاعی حکیم جرجانی گرگان و به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گلستان آغاز شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.