فرمانده سپاه ناحیه گرگان عنوان کرد: ۹ دی سالروز میثاق امت با ولایت/ جهاد تبیین محور برنامه های سپاه گرگان در هفته مقاومت

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی به عنوان روز میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: به همین منظور ستادی در شهرستان تشکیل شده و برنامه هایی با رویکرد مثبت، افتخار و امید آفرینی نسبت به آینده در دستور کار قرار گرفته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سرهنگ محمود علیخانی در گفت و گو با خبرنگاران با موضوع برنامه‌های دهه بصیرت و گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شعار دهه بصیرت در سال ۱۴۰۲ بازخوانی فتنه های آمریکایی و صهیونیستی است، عنوان کرد: وقتی فتنه ها را بازخوانی و تاریخ را تورق می­‌کنیم می‌بینیم آمریکای جنایتکار از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا کنون نقشه های شومی برای ما داشته از همان سال گرفته تا فتنه های جنگ تحمیلی و تحریم هایی که اعمال شد.

وی حماسه ۹ دی را بی نظیر ترین حرکت در طول تاریخ انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان های انقلاب دانست و گفت: از این حرکت به عنوان انقلاب سوم یادشده؛ انقلاب اول انقلاب اسلامی، انقلاب دوم تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب سوم حماسه ۹ دی است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان یوم الله ۹ دی را پیروزی بصیرت بر فتنه دشمن عنوان کرد و توضیح داد: حماسه ۹ دی مانند حوادث اول انقلاب بوده که دست اراده الهی در شکل گیری پیروزی در آن نقش به سزایی داشته است.

علیخانی با بیان اینکه برنامه های دهه بصیرت سپاه گرگان با رویکرد جهاد تبیین در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مجموعه برنامه‌هایی که در سطح شهرستان در هفته مقاومت و هفته بصیرت پیش بینی شده است بالغ بر هزار برنامه می‌باشد.

وی برگزاری اردوهای زیارتی مشهد مقدس، تجلیل از ارکان تربیتی نظام صالحین، میز خدمت جهادی ادارات در حسینه عاشقان ثارلله، همایش بصیرت از نگاه امامین انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های مهم برشمرد و ادامه داد: بنا بر این است که در بحث بصیرت افزایی جریان سازی منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی در صدر فعالیت ها قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان شهید سلیمانی را به فرمایش مقام معظم رهبری یک مکتب دانست و گفت: آنچه در دستور کار ما قرار دارد جریان سازی و گفتمان سازی روی این مکتب و رسالتی است که سردار سلیمانی در وصیت نامه خود به آن تاکید داشتند.

علیخانی استخراج درس های ویژه از مکتب شهید سلیمانی را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: ویژگی‌های شاخص شخصیت شهید سلیمانی در سطح جامعه و در بحث تبیین و روشنگری از ۱۳ دی تا ۱۹ دی با شعار شهید قدس باید به جوانان و نوجوانان انتقال داده شود.

وی در پایان با اشاره به مجموعه برنامه های هفته مقاومت موارد زیر را عنوان کرد: رزمایش کمک مومنانه برگزاری ایستگاه های صلواتی به یاد حاج قاسم، افتتاح خانه محروم با رویکرد محرومیت زدایی، اردوهای جهادی با نیت حاج قاسم و اکران فیلم و مستند در سطح مساجد و مدارس از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.