یک مسئول: رویداد «پیشگام» می‌تواند نخبگان را برای حل مسائل به میدان بیاورد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: رویداد پیشگام یک رویداد مسئله محور و به دنبال حل مسائل با همکاری عموم جامعه است لذا می‌تواند حلقه اتصال این ظرفیت‌ها برای رشد جامعه باشد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفت‌وگو  در خصوص برگزاری رویداد پیشگام قزوین اظهار کرد: دومین رویداد پیشگام به همت مرکز ایتان و پیشگام و با همکاری و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین امروز ۲۹ آذر در قزوین آغاز به فعالیت کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: دومین رویداد پیشگام قزوین طی ۲ مرحله سه روزه در پایان هفته جاری و هفتم هشتم و نهم دی ماه در ۶ روز برگزار خواهد شد. گروه‌های شرکت کننده در این رویداد پیش از برگزاری آن مصاحبه شده و با موضوعات مشخصی فعالیت و به حل مسئله می‌پردازند.

وی بیان کرد: رویداد پیشگام کمکی به مدل مردمی‌سازی دولت و حاکمیت است و برای شرکت در این رویداد ۸۰ تیم در قزوین ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۳۰ تیم برتر توسط داوران انتخاب شده‌اند به ریشه‌یابی در خصوص مسائل مهم و کلان استان که خود انتخاب کرده‌اند می‌پردازند و نیز در این راه اساتید حل مسئله از تهران همراه گروه‌ها خواهند بود و آن‌ها را در مسیر احصای مسائل و رسیدن به پاسخ تا رفع مشکل همراهی می‌کنند.

پورآرین ادامه داد: تلاش ما این است که در زمان برگزاری رویداد پیشگام مسئولین بتوانند از این رویداد بازدید داشته باشند و از نزدیک با روند حل مسئله توسط جوانان و نخبگان آشنا شوند و اگر ممکن بود از راه حل‌ها در موضوع مدیریت خود بهره ببرند، همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند مسائل باید توسط خود مردم حل شود و نیز این روند کمک می‌کند که به مردمی‌سازی دولت نزدیک شویم.

این مسئول در پایان یادآور شد: دولت سیزدهم و نماینده دولت در استان قزوین در خصوص این مردمی سازی اهتمام دارند و این رویداد می‌تواند به یک خروجی مناسب برای اتصال نخبگان به تصمیم‌سازی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.