گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۲۷ آغاز احداث بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری گلستان در سفر رئیس جمهور

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعتبارات در نظرگرفته شده در سفر اول رئیس جمهور به استان را مجموعاً ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تا این لحظه به انضمام تخصیص اعتبارات ۱۴۰۲، بودجه مصوب جذب شده سفر ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، ایرج حیدریان تأثیر اعتبارات جذب شده در سفر اول هیئت دولت را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: طرح آب‌رسانی به گرگان، مجموعه طرح‌های آبرسانی به آزادشهر و رامیان، آبرسانی مجتمع نوار مرزی و تکمیل سد نرماب و تکمیل سد آقدکش از اقدامات خوبی بود که در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم کارهای اجرایی بدنه سد سرعت پیدا کرده و تقریباً تکمیل شده است، گفت: در این عملیات مسکن‌سازی برای روستاهای در مسیر سد، همزمان انجام شده و خانه‌های قدیمی بازسازی و بهسازی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه سد نرماب اهداف مهمی دارد، بیان کرد: کنترل سیلاب، تأمین آب شرب یک چهارم جمعیت استان و نیازهای زیست محیطی، تأمین آب کشاورزی اراضی در مجاورت رودخانه‌ها و گردشگری تأسیسات آبی از جمله اهداف مهم آن است.

حیدریان با بیان اینکه در سفر اول هزار میلیارد ریال اعتبار جهت علاج بخشی سد وشمگیر تخصیص داده شد، افزود: با این اعتبار حجم مصرفی از ۱۷ میلیون به ۳۷ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد که پیشنهاد ما دریافت بودجه جهت بالابردن حجم مصرفی به ۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی در ارتباط با سد آقدکش که از سدهای بسیار کلیدی و مهم در دور کردن سیلاب از آق قلا است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ درصد جهش فیزیکی اساسی در این سد داشتیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان عمده منابع تأمین آبرسانی‌ها را آب‌های زیرزمینی دانست و توضیح داد: اولین سدی که به بهره‌برداری برسد می‌تواند تلفیقی از آب‌های زیرزمینی و سطحی را در استان داشته باشد.

حیدریان یکی از پروژه‌های اساسی و مهم این سفر را بهره‌برداری از ۴ هزار هکتار شبکه آبیاری زه کشی قره سو عنوان کرد و ادامه داد: ما همچنین در این سفر پروژه احیای انهار سنتی زرین گل، حفاظت سیلاب رودخانه محمدآباد و تأسیسات و آبزی پروری را در دستور کار داریم.

وی در پایان به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در این سفر نیز اشاره کرد و اضافه کرد: قطعاً مسائل مرتبط با آب منطقه‌ای جمع‌بندی شده و همزمان با سفر دوم رئیس جمهور برای دریافت مصوبات طرح خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.