در نیمه نخست آذر ماه انجام شد جوجه‌ریزی ۱.۵ میلیون قطعه‌ای مرغداری‌های استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان از اول تا پانزدهم آذر ماه خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمدرضا قاسمی امروز (شنبه، ۱۸ آذر ماه) اظهار کرد: امیدواریم با حفظ روند فعلی جوجه‌ریزی در استان سمنان، تعهد این استان در این زمینه برای تأمین گوشت مرغ گرم مورد نیاز شهروندان سمنانی و تهرانی به‌صورت کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته‌شده برای جوجه‌ریزی در استان سمنان حدود سه میلیون قطعه در هر ماه است، بیان کرد: حجم جوجه‌ریزی در استان سمنان در آذر ماه نشان می‌دهد تولیدکنندگان مرغ گوشتی این استان در مسیر عمل به تعهد و تحقق سهمیه خود قرار دارند.

او با اشاره به پایش مستمر روند جوجه‌ریزی در این استان، اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده‌شده روند جوجه‌ریزی در استان سمنان حفظ شود.

قاسمی با اشاره به اینکه استان سمنان از جمله استان‌هایی است که مرغ تولیدی در آن بسیار بیشتر از نیاز بازار و مصرف داخلی این استان است، گفت: فقط حدود ۳۰ درصد از گوشت مرغ گرم تولیدی در استان سمنان نیاز داخلی است و مازاد مرغ تولیدشده براساس برنامه‌ریزی‌ها صرف تأمین بخشی از مرغ مورد نیاز پایتخت می‌شود. استان سمنان متعهد به تأمین ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم برای عرضه در بازار تهران است و با روند فعلی جوجه‌ریزی این تعهد انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به در پیش بودن نوروز و تقارن نوروز امسال با ماه رمضان، از تدارک مناسب برای تأمین کالاهای اساسی، بویژه گوشت مرغ گرم برای این ایام در استان سمنان خبر داد.

قاسمی با تأکید بر اینکه تمهیدهای لازم در این زمینه باید از اکنون اندیشیده شود، اظهار کرد: تأمین جوجه یک روزه و کنجاله سویا از جمله تمهیداتی است که برنامه‌ریزی برای آن انجام شده است.

وی با اشاره به برقراری مستمر جلسات قرارگاه امنیت غذایی کشور و حضور فعال مدیران سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های مختلف، افزود: امیدواریم روند تأمین کنجاله سویا و ورود دانه‌های سویا به کشور شرایط بهتری داشته باشد تا شاهد استمرار تولید گوشت مرغ در کشور و استان سمنان باشیم و شرایط مطلوب تولید این محصول پروتئینی ادامه یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.