وجود ۲۳ بنای تاریخی در حال مرمت در استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به لزوم حفاظت از جاذبه های تاریخی استان از وجود ۲۳ بنای تاریخی در حال مرمت در این استان خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،امیر کرم زاده شامگاه ۱۸ آذر در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان گفت: تمامی برنامه‌ها و اهداف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برای خدمت به مردم است و نقش خدمات این اداره کل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی مردم استان سمنان مشهود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی شش کاروانسرای استان سمنان، عضویت در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو راه ابریشم، ایجاد نرم‌افزار پارکوپلو، برگزاری رویداد ملی مهر اصالت در استان سمنان و… از جلمه اقداماتی است که نفعی همگانی در سطح استان و کشور دارد.

کرم زاده با بیان اینکه گردشگری، اقتصاد و اشتغال پایدار را به همراه دارد، افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری با آب‌رسانی، ایجاد پل، ایجاد راه دسترسی، ایجاد برج‌های نوری، کف سازی و سنگ‌فرش نمودن معابر و … به‌طور متوازن در تمامی روستاها و شهرستان‌های استان باهدف جذب گردشگر و افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان انجام‌ شده است.

وی به تنوع برنامه های این اداره کل پرداخت و افزود: برگزاری بیش از ۱۸ رویداد گردشگری در نه ماه نخست سال یکی از اقداماتی بوده است که رونق اقتصاد بومی، فروش صنایع‌دستی و افزایش نشاط اجتماعی را در استان سمنان به همراه داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدا سال تاکنون ۴۴۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی برای هنرمندان صادرشده است، ‌بیان کرد: برای ارتقا سطح صنایع‌دستی استان، برای بیش از ۳۰۰ نفر، دوره آموزشی برند سازی و بسته‌بندی برگزارشده است و با تلاش‌های صورت گرفته تعداد آثار دارای مهر اصالت ملی استان سمنان به ۸۶ اثر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مهم‌ترین اقدامی که در بازاریابی و فروش صنایع‌دستی در سال جاری در استان سمنان اتفاق افتاده است، حضور مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی در استان و سفارش بیش از یک‌میلیون اثر صنایع‌دستی به هنرمندان استان است.

امیر کرم زاده افزود: در حوزه میراث فرهنگی در حال حاضر بیش از ۲۳ مورد بنای تاریخی در حال مرمت است و مالکین بناهای تاریخی‌ می‌توانند، با ثبت بنا در فهرست آثار ملی از مشوق‌ها و کمک‌های بلاعوض اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در مرمت بنا برخوردار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.