افزایش ۱۶ درصدی برداشت پسته با قدمت ۱۵۰ سال در نایین

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: روند برداشت پسته در شهرستان نایین با چهار ترمینال پسته در سطح شهرستان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حسن رستمی با بیان اینکه شهرستان نایین از مناطق پسته خیز در ایران است، اظهار کرد: شهرستان نایین با برخورداری از آب و هوای گرمسیری و مطلوب، محل مناسبی برای کشت و پرورش پسته در ایران است.

وی ادامه داد: قدمت پسته نایین به ۱۵۰ سال می‌رسد که پر قدمت ترین درخت پسته به ۴۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نایین، اضافه کرد: آمارهای موجود، روند برداشت پسته نایین را افزایشی نشان می‌دهد چرا که در سال گذشته میزان برداشت پسته در شهرستان ۴۶۰ تُن در مساحت ۱۲۵۰ هکتار و امسال این میزان به برداشت ۶۰۰ تن پسته در مساحت ۱۴۵۰ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ترمینال پسته در این شهرستان، گفت: در حال حاضر در شهرستان نایین چهار ترمینال پسته وجود دارد که در این ترمینال‌های پسته، محصول شست‌وشو و پوست گرفته و سپس خشک شده و برای ارائه به بازار آماده می‌شوند.

رستمی تأکید کرد: فروش پسته نایین بیشتر به صورت خود مصرفی است و از دیگر موارد فروش می‌توان به ارسال پسته برای استان‌های مجاور مانند یزد، تهران، طبس و دیگر استان‌ها اشاره کرد و می‌توان گفت کشت پسته برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه آنها پس از ۱۰ سال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.