«هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها» برگزار می‌شود

«هفتمین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و کاربردها» در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه با همکاری گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد و حمایت IEEE بخش ایران، IEEE و پایگاه داده استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،بعد از ظهر امروز، ۲ آبان‌ماه، نشست خبری «هفتمین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و کاربردها» در دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این نشست، محمدعلی نعمت بخش، دبیر «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها»، اظهار کرد: مفهومی به نام «اینترنت اشیاء» برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ شمسی توسط کویین اشتون از دانشگاه MIT مطرح شد. در سال‌های گذشته، محققین و دانشمندان صنایع سعی کردند این مفهوم را به فناوری تبدیل کنند و در نتیجه آن، تکنولوژی «اینترنت اشیاء» شکل گرفته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: در سال ۲۰۲۲، افزون بر دویست میلیارد دلار در زمینه اینترنت اشیاء در دنیا سرمایه‌گذاری صورت گرفت و در حال حاضر شاهد آن هستیم که این تکنولوژی در صنایع و جامعه مورد استقبال قرار گرفته است.

دبیر «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» افزود: یکی از اهداف اینترنت اشیاء، ثبت و تبادل اطلاعات در بستر اینترنت است و در حال حاضر بر طبق آمار موجود، حدود ۱۷ میلیارد دستگاه و شی دارای حسگرهای اینترنت اشیأء در دنیا وجود دارد.

نعمت بخش در خصوص برنامه‌های «هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها» خاطرنشان کرد: در کنفرانس امسال، ۸ کارگروه، سه سخنرانی کلیدی و پنل‌های علمی برگزار و از محصولات دیجیتال رونمایی خواهد شد.

هفتمین دوره از «کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه مبتنی بر ۱۴ محور در دانشگاه اصفهان برگزارمی‌شود. محورهای این کنفرانس شامل شبکه‌های اینترنت اشیا (دستگاه‌ها، معماری، پروتکل، ارتباطات و غیره)، محاسبات ابری، مه و لبه در اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند، اینترنت اشیا صنعتی و صنعت  ۴.۰، تجزیه و تحلیل داده‌های کلان در اینترنت اشیا، امنیت و حریم خصوصی در اینترنت اشیا، کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت برق، بلاکچین و اینترنت اشیا، هوش مصنوعی در اینترنت اشیا، مدیریت و بهره‌وری انرژی در اینترنت اشیا، توسعه محیط‌های شبیه‌ساز، میان‌افزارها، پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا، مجازی‌سازی و نرم‌افزارسازی شبکه در اینترنت اشیا، شبکه‌های سلولی نسل پنجم و ششم و اینترنت اشیا،  تحول دیجیتالی و مدل های کسب و کار مبتنی بر اینترنت اشیا، و کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی، سلامت، حمل و نقل می‌شود.

«هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها» برگزار می‌شود

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.