سخنران حرم حضرت معصومه(س): سکوت در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی، نتیجه بی‌توجهی به قرآن است

سخنران حرم حضرت معصومه(س)، گفت: امروز در شرایط مشکل و سختی قرار داریم، امروزه اگر امت اسلامی به قرآن توجه داشت، این همه مشکل در کشورهای اسلامی وجود نداشت، نزدیک به ۲۰ هزار کشته در غزه نداشتیم اما متاسفانه کشورهای اسلامی در برابر این کشتار بی‌توجه بودند، اتحادیه کشورهای عرب کجاست؟ این سکوت نتیجه بی‌توجهی به قرآن است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی، سخنران حرم بانوی کرامت در همایش “حافظان قرآن کریم”، که شامگاه یکم آبان‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) با اشاره به خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه ده‌ها بار به قرآن اشاره کردند برای مثال ایشان در خطبه ۱۷۶ فرمودند: «اِعلَموا أنَّ هذا القرآنَ هُو النّاصِحُ الّذی لا یَغُشُّ ، و الهادِی الّذی لا یُضِلُّ ، و المُحَدِّثُ الّذی لا یَکذِبُ؛ بدانید که این قرآن همان مشاوری است که خیانت نمی‌کند و راهنمایی است که گمراه نمی‌گرداند و سخنگویی است که دروغ نمی‌گوید.»

وی ادامه داد: قرآن شفای دردهای شما است، منظور از درد در اینجا، دردهای جسمانی نیست بلکه دردهای روحی همچون نفاق، جهل است و از قرآن بخواهید که شما را از این دردها دور کند و شفا بدهد و بدانید که به وسیله معصوم متوجه محبت قرآن می‌شوید.

حسینی‌قمی در ادامه با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه بیان کرده که قرآن در شرایط سخت و مشکل به کمک انسان می‌آید، اظهار کرد: امروز در شرایط مشکل و سختی قرار داریم، امروزه اگر امت اسلامی به قرآن توجه داشت، این همه مشکل در کشورهای اسلامی وجود نداشت، نزدیک به ۲۰ هزار کشته در غزه نداشتیم اما متاسفانه کشورهای اسلامی در برابر این کشتار بی‌توجه بودند، اتحادیه کشورهای عرب کجاست؟ این سکوت نتیجه بی‌توجهی به قرآن است.

وی در همین خصوص افزود: در جنگ اوکراین هزاران اوکراینی در کشورهای اروپایی پناه داده شدند، اما در جنگ اسرائیل و غزه، کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند، حاضر نیستند حتی به یک آواره غزه‌ای پناه دهند اگر چه غزه‌ای‌ها هم حاضر نیستند کشور خود را ترک کنند، اما کشورهای مسلمان باید اعلامیه می‌دادند.

این کارشناس دینی در ادامه با نقد آزادی موجود در جهان، گفت: به اسم آزادی کشورهای غربی از هتک به قرآن حمایت می‌کنند، اما اجازه نمی‌دهند از کشور مظلوم فلسطین حمایت شود، زمانی کسی بخواهد از مظلوم دفاع کند، با او برخورد می‌شود، ما از این کشورها توقع حمایت نداریم اما کشورهای اسلامی چرا سکوت کردند؟ کجاست اتحادیه پرمدعای عرب؛ ننگ بر شما دولتمردان به‌ظاهر مسلمان که در مقابل کشتار مردم مظلوم فلسطین و شهادت قریب به ۲ هزار کودک بی‌گناه سکوت کرده‌اید.

وی سکوت دولت‌های اسلامی و اتحادیه عرب در مقابل جنایت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی را ننگی بزرگ بر کالبد تاریخ جهان اسلام دانست و ادامه داد: حضرت علی(ع) در خطبه دیگری می‌فرماید همانطور که شفاعت قرآن همچون شفاعت انبیا(ع) در روز قیامت پذیرفته می‌شود، هر کسی هر کاری در دنیا کاری انجام داده است باید در قیامت جوابگو باشد، جز کسانی که با قرآن سروکار داشتند، پس لازم است که از تابعین قرآن باشید و خداشناسی را از قرآن یاد بگیرید، از قرآن بخواهید شما را نصیحت کند و افکار خود را تسلیم قرآن کنید.

حسینی قمی در ادامه با اشاره به سخن امام حسن عسگری(ع) در خصوص یتیمان و کسانی که معارف شیعی را به مردم یاد می‌دهد، گفت: به گفته امام حسن عسگری(ع) «یتیمان واقعی کسانی هستند که امام زمان خود گم کرده‌اند و نمی‌شناسند، یتیم کسی است که دستش به امام زمان(عج) نمی‌رسد و احکام خود را نمی‌داند، اگر کسی از شیعیان علوم دینی را بداند و هدایت یتیمان را به دست بگیرد در قیامت در بالاترین درجه قرار می‌گیرد.»

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از همت بلند و رویکردهای فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع)، در برپایی کرسی تلاوت فاطمی و برپایی جشن‌های ولادت اهل‌بیت(ع)، یادآور شد: علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت‌گرفته با جامعه قرآنی و تجلی آن در عرصه تلاوت، تعلیم، تفسیر و عمل به آموزه‌های الهی فاصله زیادی داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.