فعال سیاسی اماراتی مطرح کرد استفاده از ارز محلی به‌ جای دلار؛ حالا آمریکا می خواهد چکار کند؟

یک فعال سیاسی اماراتی به پیوستن ۶ کشور جدید به گروه بریکس و تلاش برای استفاده از ارز محلی به‌ جای دلار واکنش نشان داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، عبدالخالق عبدالله، فعال سیاسی اماراتی در صفحه توییتر خود نوشت: سه کشور نفتی یعنی عربستان، ایران و امارات که روزانه ۱۶ میلیون بشکه نفت تولید می کنند و ۶۰۰ میلیارد بشکه نفت خام در اختیار دارند اکنون عضو گروه بریکس شدند و قصد دارند که نفت خود را به جای دلار آمریکا با ارز محلی کشورهای عضو بریکس بفروشند. اکنون آمریکا، تو می‌خواهی چکار کنی؟

بخش عربی شبکه سی ان ان با اشاره به این توئیت، پیوستن همزمان شش کشور به گروه بریکس را غافلگیرکننده توصیف کرد.

این شبکه همچنین نوشت که پیوستن امارات و عربستان به گروه بریکس امری بسیار مهم است زیرا از قدرت مالی برخوردار هستند و بانک توسعه بریکس برای مقابله با بانک جهانی و صندوق‌المللی پول می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این مساله موضوع اصلی در طول نشست اخیر سران بریکس بود؛ یعنی مقابله با نفوذ غرب. همچنین این امر یک پیروزی برای شی جین پینگ ، رئیس‌جمهوری چین بود که گفته بود «این گسترش تاریخی است».

ببریکس یک سازمان بین‌المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن ۲۰۰۶ در چارچوب مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.