معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در خراسان رضوی از ابتدای شهریور ماه

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ابتدای شهریور ماه در استان خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی به منظور تأمین، توزیع و ارائه به‌موقع کالاهای اولویت‌دار شامل واحدهای تولیدی و صنفی عرضه‌کننده پوشاک، کیف و کفش و لوازم التحریر با محوریت تشدید نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در سطح عمده و خرده‌فروشی در تمامی شهرستان‌های استان از ابتدای شهریور آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به منظور حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با عرضه‌کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم تحریر در اولویت قرار دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان تصریح کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام در دستور کار قرار خواهد داشت.

بیاتی قله زو ادامه داد: کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز فاقد پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری سایر اقلام نوشت‌افزار، نظارت بر درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز، جلوگیری از عرضه اقلام نوشت‌افزار تقلبی و مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل از جمله برنامه‌های طرح نظارتی بوده و در طرح نظارتی یاد شده از ظرفیت کارشناسان اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط نیز استفاده خواهد شد و هر نوع گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و سایر تخلف‌های اقتصادی با اجرای این طرح کنترل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح نظارتی ویژه ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی با همکاری اداره کل آموزش وپرورش و تعزیرات حکومتی از خرداد ماه سال جاری به منظور نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های غیر دولتی، مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه‌ها در اخذ شهریه‌ها آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان تاکید کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صمت خراسان رضوی در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و با توجه به افزایش جرائم و تخلفات صنفی در این برهه زمانی، از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان جدیت کامل داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.