۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش معدن استان سمنان سرمایه‌گذاری شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۷۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی برای ۲۴۰ نفر طی یکسال گذشته در بخش معدن استان سرمایه‌گذاری شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای ۳۶ معدن در استان سمنان طی یک سال گذشته، افزود: ۳۰ گواهی و ۲۳ پروانه اکتشاف در این مدت در استان سمنان صادر شد.

وی ادامه داد: استان سمنان دارای ۶۸۹ واحد معدنی است و سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن مواد معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضعیت معادن گچ این استان اظهار داشت: سمنان یکی از استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود و ۹۱ معدن گچ با سرمایه‌گذاری ۸۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۰ نفر در این استان فعال است.

احمدی تصریح کرد: ذخیره قطعی معادن گچ استان سمنان بالغ بر ۱۹۲ میلیون تن است و سالانه بیش از ۷.۵ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج و این استان قطب تولید گچدر کشور می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان، اضافه کرد: سمنان یکی ازسه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است و رتبه اول از نظر وجود تولید گچ و نمک و سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم و رتبه سوم در تولید کرومیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.